افتتاح خانه امن ویژه زنان تحت خشونت خانگی در گلستان

رئیس سازمان بهزیستی کشور خانه امن را در گلستان افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ مدیر کل بهزیستی گلستان گفت: خانه امن ویژه زنان تحت خشونت خانگی است و در مرحله نخست ظرفیت حضور ۵ نفر را دارد.


غفاری افزود: خانه امن ویژه زنان تحت خشونت خانگی از جمله افراد در معرض طلاق و یا در معرض رفتار‌های خشونت آمیز است.


وی افزود: این افراد می‌توانند در صورت نیاز همراه فرزندان پسر زیر ۱۲ سال و فرزندان دختر خود تا اتمام فرآیند مددکاری و مشاوره در این مرکز ساکن شوند.


در این مرکز تمامی خدمات مشاوره و مددکاری و مشاوره حقوقی برای این افراد انجام می‌شود.


به گفته رییس سازمان بهزیستی گلستان: حداکثر زمان اسکان این افراد ۶ ماه است و در صورت نیاز به حضور بیشتر با طرح موضوع در کمیسیون ویژه، مدت اسکان آن‌ها افزایش خواهد یافت.


امروز همچنین قرار است در گلستان با حضور انوشیروان محسنی بندپی ۶ مرکز اورژانس اجتماعی که در هنگام بروز بحران‌ها مداخله می‌کنند در ۶ شهرستان گلستان افتتاح شود.

رییس سازمان بهزیستی کشور: فعالیت ۲۲ خانه امن بانوان در کشور

محسنی بندپی در این مراسم از فعالیت ۲۲ خانه امن ویژه زنان خبر داد و افزود: ۱۵ خانه در اختیار بخش خصوصی و بقیه دولتی است.


وی افزود: در این خانه ها، زنان مورد خشونت قرار گرفته پذیرش شده و با مراقبت، نگهداری و برخورداری از خدمات پزشکی و روان پزشکی، برای بازگشت دوباره به اجتماع و زندگی سالم آماده می‌شوند.

وی، یکی از برنامه‌های سازمان بهزیستی را افزایش خانه‌های امن و گسترش چتر حمایتی از افراد آسیب دیده بیان کرد و افزود: اگر چه امیدواریم هیچگاه شاهد بروز خشونت در جامعه نباشیم، اما به واسطه فقدان تحمل پذیری بالا و اجتماع پذیری نادرست برخی افراد، وقوع خشونت‌ها که متاسفانه بانوان در صدر پذیرش آن هستند، اجتناب ناپذیر است.

محسنی بندپی ادامه داد: بهزیستی برای فراگیر کردن خدمات مرتبط با بازپروری زنان خشونت دیده از حضور بخش خصوصی برای ارائه خدمات استقبال می‌کند و امکانات و بودجه‌های مورد نیاز را در اختیار آنان قرار خواهد داد.

رییس سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: از میان ۲۲ خانه امن کشور، ۱۵ مرکز را بخش خصوصی راه اندازی کرده است که امیدواریم باز هم شاهد حضور بیشتر بخش خصوصی برای کمک به رفع آسیب‌های اجتماعی باشیم.

وی ادامه داد: یکی از رویکرد‌های جدید بهزیستی برای اثرپذیری بیشتر خانه‌های امن، اضافه کردن تخت کودکان برای کاهش اضطراب مادران حاضر در این مراکز است.

به گفته وی؛ سازمان بهزیستی مشکلی برای پرداخت سرانه خانه‌های امن ندارد و برای کاهش هر چه بیشتر آسیب زنان خشونت دیده از راه اندازی هر چه بیشتر خانه‌های امن استقبال می‌کند.

رییس سازمان بهزیستی کشور همچنین به قتل آتنا اصلانی کودک هفت ساله اردبیلی نیز اشاره کرد و گفت: آتنا، اولین قربانی خشونت جامعه نبوده و آخرین نفر هم نیست، اما ضرورت دارد برای جلوگیری از بروز حوادث مشابه، آموزش‌های لازم را به کودکان ارائه کنیم.

 

انتهای پیام / ا

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.