اردبیل؛

رشد علاقمندی به سرمایه‌گذاری صنعتی در اردبیل

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در سه سال اخیر علاقمندی به سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت استان اردبیل رشد مناسب و مطلوبی داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید حامد عاملی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در جمع اصحاب رسانه افزود: در سطح ملی تولیدات کارخانه‌ای ما 60 میلیارد دلار است در حالی که این رقم در کشوری نظیر ترکیه 140 میلیارد دلار، آلمان 850 میلیارد دلار و کره 400 میلیارد دلار است.

وی با بیان اینکه این فاصله ایجاد شده در تولید کارخانه ایران با سایر کشورها جای تامل و تفکر بیشتر دارد،‌افزود: ما برای رفع مشکلات و خلاهای پیش آمده و رسیدن به یک جهش واقعی در این حوزه نیازمند تغییر و بازنگری هستیم تا عیوب را برطرف  و ظرفیت‌های موجود را ارتقا دهیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه سهم بخش صنعت در کشور از اقتصاد 11 درصد و این سهم در استان اردبیل 6 درصد است، یادآور شد: ما به دو دلیل در استان اردبیل از مسیر توسعه صنعتی عقب ماندیم که اولین دلیل قصور و کوتاهی‌ها در جذب نشدن سرمایه‌گذاری‌های دولتی و دلیل دیگر بهره نبردن از ارزهای 7 تومانی در حمایت از بخش خصوصی بوده که سبب شده از مسیر صنعتی بودن عقب بمانیم.

عاملی با بیان اینکه باید در مسیر تحول و پویایی بیشتر حرکت کرده و به توان‌افزایی این حوزه کمک کنیم گفت: در حال حاضر به رغم همه افت و خیزها، صنعت استان مسیر توسعه را از دهه 70 در پیش گرفته و امیدواریم با توجه به ظرفیت‌هایی که در استان اردبیل وجود دارد بتوانیم گام‌های جدی‌تری را در این حوزه برداریم.

 

انتهای پیام/ح

سهم 6 درصدی صنعت اردبیل در اقتصاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار