وزیر آلمانی: اردوغان روابط دیرینه آنکارا و برلین را به خطر انداخته است

در پی افزایش تنش در روابط برلین-آنکارا، وزیر دارایی آلمان اعلام کرد رئیس‌جمهور ترکیه روابط دیرینه کشورش را با آلمان به مخاطره انداخته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ولفگانگ شوئبله، وزیر دارایی آلمان، در مصاحبه‌ای که امروز دوشنبه منتشر شد اعلام کرد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، روابط دیرینه کشورش را با آلمان به مخاطره انداخته است.

همزمان با تشدید تنش‌ها میان ترکیه و آلمان -که هر دو از متحدان ناتو به شمار می‌روند- ولفگانگ شوئبله در مصاحبه‌ای، که در شماره امروز نشریه بیلد چاپ برلین منتشر شد، اعلام کرد اردوغان با این اقدامات خود، روابط دیرینه همکاری‌های چندین قرنی آنکارا و برلین را به خطر انداخته است.

او افزود: «جای تاسف است؛ چراکه واقعا چیزهای زیادی ترکیه و آلمان را به هم پیوند داده است. ولی ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که مورد اخاذی یا تهدید قرار بگیریم.»

روابط میان دو کشور پس از اقدام دو هفته پیش ترکیه در بازداشت شش فعال حقوق بشر از جمله یک تبعه آلمانی، تیره و تار شده است.

رئیس دفتر آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، نیز دیروز اعلام کرده بود رفتار ترکیه پذیرفتنی نیست و آلمان وظیفه دارد تا از شهروندان و شرکت‌های خود دفاع کند ولی در عین حال خواستار حفظ روابط مستحکم دوجانبه با آنکار شد.

انتهای پیام/

اظهارات وزیر دارایی آلمان پس از بالا گرفتن تنش میان برلین و آنکارا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار