سرنوشت کسب سهمیه بازی های آسیایی در گرو مدال جام ریاست

سرمربی تیم ملی تکواندو از کسب سهمیه بازی های آسیایی در جام ریاست فدراسیون جهانی تکواندو خبر داد.

فریبرز عسکری در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی از نظر امتیاز و رنکینگ برای تکواندواران مهم است و طبق قوانین اعلام شده ورزشکاری که در این مسابقات موفق به کسب مدال شود می تواند در بازی های آسیایی سال آینده علاوه بر نفرات اصلی همراه تیم ملی اعزام شود.


او ادامه داد: این موضوع باعث می شود که کشورها با قدرت و آمادگی بالا در این رقابت ها حاضر شوند تا با کسب مدال شانس نفرات حاضر در بازی های آسیایی را برای تیم خود افزایش دهند.

فریبرز عسکری افزود: با توجه به اینکه برخی ورزشکاران ما برای مسابقات گرندپری تکواندو  و برخی هم برای رقابت های هنرهای رزمی آماده می شوند، در نتیجه و به اجبار  مجبور به استفاده از بازیکنان جوان و کم تجربه شدیم مانند کاری که در بازی های کشورهای اسلامی صورت گرفت، به منظور آماده سازی این بازیکنان از هفته گذشته اردوی آمادگی تیم را آغاز کردیم تا در این فرصت زمانی کوتاه بتوانیم تکواندوکاران جوان و کم تجربه مان را برا این رقابت ها آماده کنیم.

او در مورد نبود اسبقی و خدابخشی در تیم ملی گفت: از این 2 بازیکن برای حضور در این رقابت ها دعوت کردم اما به دلایلی در تیم حاضر نشدند و در حال حاضر لیست مسابقات ازبکستان بسته و نفرات تیم قطعی شدند.

فریبرز عسکری در ادامه عنوان کرد: رقابت های جام ریاست فدراسیون جهانی به میزبانی ازبکستان 20 تا 22 مرداد ماه برگزار می شود و می تواند به آمادگی ملی پوشان قبل از حضور در رقابت های هنرهای رزمی کمک کند.

او درمورد تغییر در ترکیب تیم ملی اعزامی به مسابقات هنرهای رزمی تصریح کرد: بعد از این مسابقات، انتخابی درون اردویی برگزار می کنیم تا ترکیب تیم مشخص شود و اگر ملی پوشان در جام ریاست فدراسیون جهانی عملکرد خوبی ارائه کنند برای این مسابقات نیز به تیم دعوت می شوند.

سرمربی تیم ملی تکواندو در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم در این فرصت کوتاه ملی پوشان آمادگی لازم را کسب کنند و بتوانیم جزء تیم های مدال آور مسابقات جام ریاست فدراسیون جهانی باشیم.


انتهای پیام/


حضور مدال آوران مسابقات تکواندو ازبکستان در تیم ملی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.