ساری؛

سوختن یک هکتار از جنگل‌های بابل در آتش

بیش از یک هکتار از جنگل‌های بزچفت بابل در آتش سوخت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  ایرج محمدجانی معاونت عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بابل گفت: در پی تماس مردمی ساعت ۱۵:۱۰ دیروز با سامانه ۱۲۵ مبنی بر آتش سوزی جنگل بلافاصله ستاد فرماندهی سازمان ۳ اکیپ عملیاتی از ایستگاه‌های شماره ۱ و ۲ به طبیعت بابلکنار اعزام شدند.


وی افزود:۴ تانکر حمل آب از سازمان سیمامنظر و فضای سبز شهرداری بابل و یک خودرو از شهرداری مرزیکلا جهت آبرسانی به محل آتش سوزی اعزام شدند.


محمدجانی افزود: آتش نشانان طی ۴ ساعت عملیات سخت و طاقت فرسا موفق شدند حریق را مهار کنند، ولی بیش از یک هکتار از جنگل‌های پارک جنگلی بزچفت در این آتش سوزی سوخت.


وی با اشاره به مصرف بیش از ۵۰ هزار لیتر آب در جریان اطفای آتش گفت: در این عملیات علاوه بر سوختن درختان و از بین رفتن مراتع، ۴۰ میلیون ریال خسارت به تجهیزات سازمان وارد شد.


معاونت عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بابل ، علت آتش سوزی را نامعلوم اعلام  اما تاکید کرد   احتمال عمدی بودن این حادثه وجود دارد.


گرمای هوا در تابستان باعث حضور مردم در عرصه‌های جنگلی و مرتعی می‌شود که این امر امکان آتش‌سوزی جنگل‌ها را در این فصل افزایش می‌دهد.


۶ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی مازندران  یک ماه گذشته در آتش سوخت که بیشترین عامل آتش سوزی در این مناطق عامل انسانی و خاموش نکردن آتش توسط گردشگران یا شکارچیان بوده است.


انتهای پیام/آ

سوختن جنگل های بابل در آتش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.