مهاباد؛

جلسه ستاد بحران مهاباد با محوریت مکان یابی مناطق اسکان اضطراری

ستاد بحران شهرستان مهاباد با محوریت مکان یابی و ظرفیت سنجی مناطق اسکان اضطراری در فرمانداری مهاباد تشکیل جلسه داد.

 

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،در ابتدای این جلسه کارشناس امور اسکان اضطراری درآذربایجانغربی درباره مطالعات مکان یابی و ظرفیت سنجی مناطق اسکان اضطراری درمهاباد گفت: مطالعات این طرح از سال 90 آغاز شده، اما به علت تغییر مدیریت های فراوان در سطح استان تاکنون اجرایی نشده است.

عطمی افزود: این طرح در راستای مکان یابی و آمادگی شهرها در مواجه با شرایط بحرانی است و تاکنون برای شهرهای شمالی استان صورت گرفته و در مرحله اجرایی قرار دارد ولی در شهرهای جنوبی استان به تازگی آغاز شده که امیدورایم با همکاری نهادها و ارگانهای شهری به سرانجام برسد. 

مصیب زاده مجری تدوین مطالعات طرح مکان یابی و ظرفیت سنجی اسکان اضطراری مهاباد هم درباره این طرح گفت: این طرح برای نخستین بار در ایران در آذربایجانغربی اجرایی می شود و هدف از آن آمادگی تمام شهرهای استان در مواجه با مواقع بحرانی از قبیل وقوع زلزله، آتش سوزی و غیره است.

رحمان مؤمن پور رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان مهاباد هم با اشاره به اهمیت آمادگی نهادهای شهری در مواقع بحران،خواستار توجه بیشتر به مطالعات منطقه بندی خطر پذیری نقاط مختلف شهر شد.

هاشم کیانی مسئول امور شهری و روستایی فرمانداری مهاباد هم گفت: خوشبختانه در این طرح شاهد مطالعاتی هستیم که می تواند اثرات مثبتی در مواقع بحرانی در شهر داشته باشد و در این زمینه باید همه ادارات و ارگانهای شهر برای جمعبندی و تدوین هر چه بهتر این طرح با گروه تهیه کننده آن همکاری نمایند.

انتهای پیام/ع

جلسه ستاد بحران در مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.