نظامی آمریکایی حامی داعش فردا در دادگاه محاکمه می‌شود

یک گروهبان ارتش آمریکا که به ارتباط با داعش متهم شده است فردا دوشنبه در دادگاه فدرال هاوایی محاکمه می شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یک گروهبان ارتش آمریکا به نام «ایکاکا اریک کانگ» که در هاوایی متهم به تلاش برای یاری رساندن به گروه تروریستی داعش شده است، بدون دادرسی مقدماتی مستقیما به محاکمه در دادگاه فدرال ارجاع داده شد.

نظامی آمریکایی داعشی در دادگاه فدرال محاکمه می‌شود

عکسی که در آن اریک کانگ پس از اعلام وفاداری به داعش پرچم این گروه تروریستی را در دست گرفته، به عنوان مدرک به دادگاه فدرال ارائه شد

  این نظامی 34 ساله که مسئول نظارت بر ترافیک هوایی ارتش آمریکا در هاوایی است، روز دوشنبه (فردا) در مرکز این ایالت در دادگاه حاضر خواهد شد. تاریخ بازداشت او هشتم ژوئیه عنوان شده است.

 هیات منصفه، «ایکاکا اریک کانگ» را متهم به چهار مورد اقدام به کمک به یک سازمان تروریستی برون مرزی (داعش) کرده است.

گروه تروریستی داعشمسئولیت عملیات های انتحاری و موارد دیگری از عملیات های تروریستی را در کشور های مختلف بر عهده گرفته و هنوز مناطقی در سوریه را تحت کنترل خود دارد. اخیرا نخست وزیر عراق اعلام کرد که در نبرد برای بیرون کردن داعش از شهر موصل پیروز شده است.

 دفتر اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) اعلام کرد کانگ پیش از بازداشت به مدت یک سال از سوی عوامل مخفی تحت نظر بوده است.

طبق پرونده دادگاه، او محکوم به تلاش برای رساندن اسناد و مدارک نظامی محرمانه، یک پهپاد کوچک و آموزش های مربوط به استفاده از اسلحه و مبارزه تن به تن به افرادی است که از سوی اف بی آی خود را عضو داعش جا زده بودند.

علاوه بر این، اف بی آی می گوید او از راه دور به ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش، اعلام وفاداری کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد اگر کانگ محکوم شود، برای ارتکاب هر یک از این جرایم 20 سال حبس در انتظار اوست.

بیرنی بروار، وکیل این نظامی آمریکایی، گفت که او پس از بازگشت از ماموریت عراق در سال 2011 و افغانستان در سال 2014 دچار ناراحتی روانی شده بود اما ارتش نتوانست آن را تشخیص دهد و اف بی آی از او برای عملیات های مخفی خود سوء استفاده کرده است.

کانگ در شهر وایوانالو هاوایی بزرگ شده است.

انتهای پیام /

گروهبان ارتش آمریکا به همکاری با داعش متهم شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
سناریوشون بابا اینا نمیدونن که ما ایرانیا دهن سیاست رو سرویس کردیم دیگه .برای کی فیلم بازی می کنن اینا .دیگه هر ننه قمری اینو می دونه که داعشو کلان خود امریکا واسرائیل درست کرده دیگه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
امریکاییها همشون داعشی اند
آخرین اخبار