چمران در سیصد و شصت و دومین جلسه شورای شهر مطرح کرد:

برای حضور در شورای شهر قبا و ردا ندوختیم/ فرمانداری تهران بازشماری آرای صندوق ها را قبول نمی‌کند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: معتقدیم در پذیرش آرای انتخابات شورا سلیقه‌ای عمل شده، چرا که فرمانداری تهران درخواست ما را برای بازشماری 10 درصد از آرا قبول نمی‌کند.

برای حضور در شورای شهر قبا و ردا ندوختیم/ فرمانداری تهران بازشماری آرای صندوق ها را قبول نمی‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و شصت و دومین جلسه غیرعلنی شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه بعد از تذکر و صحبت‌های اولیه اعضای شورا، مجمع عمومی شرکت واحد را تشکیل دادیم.

وی افزود: بر اساس قانون مجمع عمومی شرکت واحد شورای شهر است، به همین منظور این مجمع را تشکیل و هیئت رئیسه آن را هم بر اساس هیئت رئیسه شورا انتخاب کردیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: یک نفر از اعضای شورای اسلامی شهر نیز به عنوان ناظر در عملکرد مجمع عمومی شرکت واحد انتخاب شد.

چمران به گزارش حسابرسی از شرکت واحد که امروز تحویل شورا داده شد اشاره کرد و گفت: بازرس گزارش خود را بر اساس گزارش حسابرسی تحویل داد، اگرچه در این خصوص اختلاف‌نظرهایی مطرح شد که حسابرس شورا نباید همان حسابرس شرکت واحد و شهرداری تهران باشد.

وی اضافه کرد: حسابرس کار خود را انجام داده بود، به همین منظور برای جلوگیری از مشکلات با هماهنگی قرار شد که این حسابرس گزارش بازرسی را بپذیرد و تا یک سال آینده با شرکت واحد باقی بماند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران به طرح دوفوریتی جدول و شناسنامه املاک و باغ‌های شهر اشاره کرد و افزود: از این پس یک جدول و شناسنامه به صورت برگه‌ای به پروانه‌ها اضافه می‌کنیم که در آن جدول همه مشخصات ملک از نظر فضای سبز باغ نبودن و یا نبودن تعداد درخت و غیره ثبت شده و همه می‌توانند از اطلاعات موجود در این جدول بهره‌مند شوند.

چمران تاکید کرد: دو فوریت این طرح با اصلاح یک ماده به تصویب رسید و قرار شد املاک بالای 500 متر با قاعده موجود و همچنین املاک کمتر از 500 متر جدول شناسنامه‌ای را داشته باشند تا نتوانند درختی را قطع کنند.

وی به موضوع شمارش 10 درصد از صندوق‌های آرای انتخابات شورای شهر اشاره کرد و گفت: در خصوص شمارش آرا با مشکل مواجه شده‌ایم و علی‌رغم درخواست مکرر از هیئت نظارت، هیئت اجرایی و هیئت استان هنوز به درخواست‌های ما توجه نشده، به همین منظور معتقدم که پذیرش‌ها سلیقه‌ای بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: هیئت مرکزی تا کنون به اعتراض‌های اعضای شورای شهرها رسیدگی کرده اما در خصوص اعضای شورای شهر تهران این موضوع مغفول مانده و فرمانداری تهران شمارش آرا را نمی‌پذیرد.

چمران با بیان اینکه استاندار تهران از وزیر کشور درخواست کرده که آرای 10 درصد از صندوق‌ها باید شمرده شود، تاکید کرد: عده‌ای معتقدند که شمارش آرا ضرورتی ندارد، چرا که مدیر کل هیئت نظارت استان‌ها پایان انتخابات را اعلام کرده است.

وی یادآور شد: هیئت نظارت بر انتخابات درخواست هیئت مرکزی را نادیده گرفته و اجازه نداده به شکایت ها رسیدگی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم شیرین بودن انتخابات را به تلخی بکشانیم، گفت: اما بدون شک از حق مردم هم نمی‌توانیم بگذریم، اگرچه قبا و ردایی هم برای حضور در شورای شهر ندوخته‌ایم و تنها برای کسب اطمینان مردم خواستار بازشماری آرا هستیم.

چمران افزود: اگر اطمینان مردم از انتخابات سلب شود در انتخابات‌های آینده با مشکل مواجه و نظارت عملی دچار آسیب‌ های اجتماعی می‌شود.

 

بی‌نیازی از آنتن‌های مخابراتی منازل با راه اندازی سیستم مخابراتی برج میلاد

 

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی چمران در سیصد و شصت و دومین جلسه شورا با اشاره به راه اندازی تجهیزات مخابراتی برج میلاد گفت: برج میلاد از ابتدا یک برج مخابراتی بوده است ولی تجهیزات آن به بهره برداری نرسیده بود.

وی ادامه داد: سرانجام تجهیزات مخابراتی برج میلاد راه اندازی شد که این امر می تواند صرفه جویی فراوانی را به وجود آورد.

چمران بیان کرد: تا چند ماه دیگر کاربری مخابراتی برج میلاد آغاز می شود که با راه اندازی این سیستم ما از آنتن های مخابراتی که روی بام منازل نصب شده اند بی نیاز خواهیم شد.

چمران در ادامه سخنان خود با یادآوری وقایع تاریخی ایام هفته گفت : روز 30 تیر یکی از روزهای مهم در تاریخ کشور ما و به ویژه وقایع ملی شدن صنعت نفت است .

وی ادامه داد: 30 تیر سال 1331 یاد آور اتحاد ملت ایران است که در سایه این اتحاد توانستند پیروز شوند. در این روز آیت الله کاشانی کفن پوشیده و به مخالفت با شاه برخاستند و مردم نیز از ایشان پیروی کردند تا شاه نخست وزیری دکتر مصدق به همراه حکم وزارت دفاع را پذیرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین بار دیگر نسبت به ممانعت رژیم اشغالگر قدس از رود نمازگزاران به مسجد الاقصی واکنش نشان داد و گفت: در حوادث چند روز اخیر مسجد الاقصی چند نفر به شهادت رسیدند و چند نفر هم زخمی شدند که متاسفانه این وقایع در سکوت خبری دنیا اتفاق افتاده و باید کشور های اسلامی نسبت به آن واکنش نشان دهند . محاصره مسجد الاقصی و متوقف کرذن نماز جمعه در آن امر مهمی است و هم کشور ما و هم کشورهای اسلامی باید نسبت به آن عکس العمل نشان دهند.

انتهای پیام/

تشکیل مجمع عمومی شرکت واحد در شورای شهر تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فراهانی
۲۳:۰۴ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
آقای چمران زیاد نگران رای و حق ملت نباشید.ملت خودشان زبان دارند.شما با آن کارنامه...و ناکارآمد به فکر رفتن باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
ای عزیز بدان تخلف در انتخابات را کسانی خوب مهندسی کردند که تعرفه را به دست مردم نرسانند
من با این وجود که طرفدار رئیسی نبودم ولی بیشترین احتمال را تضییع حق رییسی می دانم چرا که فیلیم استقبالها موجوده و عدم وجود تعرفه اول صبح و
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
ای عزیز بدان تخلف در انتخابات را کسانی خوب مهندسی کردند که تعرفه را به دست مردم نرسانند
من با این وجود که طرفدار رئیسی نبودم ولی بیشترین احتمال را تضییع حق رییسی می دانم چرا که فیلیم استقبالها موجوده و عدم وجود تعرفه اول صبح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
یکی از شوراهای خانمی که تازه رای آورده توبغلش سگ دیدم.واقعا به کیا رای دادید شما
Pakistan
فرهمند ( رزمنده)
۱۹:۳۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
اگر تقلبی هم شده باشد ، اشکالی وارد نیست بگذار یکبار هم شما مزه تلخ عدم رعایت قانون را چشیده باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
تو که راست میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
باید جوابگو باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
آقا چمران نه اینکه عملکرد شورای شهرخوب بوده وامثال شما عالی کار کردید و شهر خوب اداره شدو تراکم کم فروخته شد خواستند شمارو واعضای شورای شهرو خراب کنند شما به بزرگی خودت ببخش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
نمیدونیم چه خبره!!!! شما میدونید واقعا؟
یکی تو مناظرات اربده میکشه که ما اینچنان کردیم و ان چنان!!!!
بعد شمارش ارا به اون شکل
بعد شکایات انتخاباتی
و ...این کلاغه اخر نداره...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
آقای چمران نیاز به گفتن نیست ملت همه میدانند در انتخابات امسال چکار کر دند.هم در ریاست جمهوری هم در شورا
Germany
ناشناس
۱۶:۲۷ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
کر کره انتخابات را پایین کشیدند
دیر امدید تعطیل شد بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
اگه شمارش بشه دسته پعزیا رومیشه
خخخخخخ
آخرین اخبار