یاسوج؛

مطلوب نبودن تعامل صنعت با دانشگاه در کهگیلویه و بویراحمد

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه یاسوج گفت: تعامل صنعت با دانشگاه در کهگیلویه و بویراحمد مطلوب نیست.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه یاسوج در حاشیه جلسه شورای پژوهشی دانشگاه گفت: رسیدن به توسعه پایدار و اقتصاد مبتنی بر دانش در هر کشور نیازمند تعامل سه نهاد دولت، دانشگاه و صنعت است.

دکتر هجیر کریمی با اشاره به اهمیت وجود سرمایه‌های انسانی و نیروی انسانی متخصص و کارآزموده در انتقال دانش به صنایع کشور گفت: اگر صنعت بتواند دانش و مهارت دانشگاهیان و فن آوران را در خدمت تولید و صنعت قرار دهد بدون شک پیشرفت و بالندگی صنعت و تولید را در پی خواهد داشت.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه یاسوج گفت: توسعه مــراکز پژوهشی، مراکز رشد و کارآفرینی، پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان گام‌های بلندی در جهت توسعه و احیای این حلقه‌های ارتباطی است.

دکتر کریمی توجه به مراکز پژوهشی و دانشگاهی استان از سوی صنایع استان برای استفاده کاربردی را ضعیف خواند و افزود: نبود صنایع توانمند و بهره‌مند از دفاتر تحقیق و توسعه از جمله خلاء‌های جدی صنعت استان است.

وی ادامه داد: فقدان یک بانک اطلاعاتی مرجع و کارآمد و به روز در خصوص نیاز‌ها و اولویت‌های واحدهای صنعتی و همچنین فقدان یک برنامه راهبـــردی و عملیاتی برای استقرار نظام اقتصادی مبتنی بر دانش از جمله نقاط ضعف عمده دیگر صنایع استان است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه یاسوج گفت: با توجه به همه مسائل ذکر شده تاکنون صنعت استان نتوانسته از ظرفیت و توانمندی مراکز دانشگاهی استان به ویژه دانشگاه یاسوج در زمینه رفع موانع و توسعه صنعت استان بهره ببرد.

دکتر کریمی افزود: نقش و مشارکت صنعتگران در این کارگروه بسیار ضعیف است.

وی ادامه داد: در اغلب واحدهای صنعتی استان رغبتی برای جذب دانشجویان کارآموز در تابستان وجود ندارد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه یاسوج همچنین ضعف اعتبارات مالی در واحدهای صنعتی و خدماتی استان برای انجام فعالیت‌های پژوهشی را عامل بازدارنده مهمی در زمینه همکاری و تعامل نیروهای دانشگاهی با این واحد‌ها دانست.

 انتهای پیام/ش

یشرفت صنعت در گرو استفاده از مهارت دانشجویان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.