گاردین: هاوایی خود را برای حمله موشکی احتمالی کره شمالی آماده می‌کند

روزنامه گاردین نوشت «هاوایی» نخستین ایالت آمریکا خواهد بود که احتمال حمله موشکی کره شمالی به آنجا وجود دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه گاردین امروز، شنبه، در گزارشی اعلام کرد هاوایی، نخستین ایالت آمریکا خواهد بود که امکان دارد از سوی کره شمالی مورد حمله موشکی قرار بگیرد.

پایگاه اینترنتی گاردین در گزارشی اعلام کرد قرار است در ایالت هاوایی آمریکا در ماه نوامبر پیش‌رو آزمایشاتی شبیه سازی شده با حملات راکتی انجام شود و آژیرهای هشدار برای نخستین بار پس از پایان جنگ سرد در دهه هشتاد در این ایالت به صدا درخواهد آمد.

آژانس مدیریت بحران ایالت هاوایی روز جمعه از راه اندازی یک کمپین آموزشی برای عموم مردم به منظور معرفی این آزمایش‌ها خبر داد؛ این در حالی است که قانونگذاران ایالت هاوایی از مسئولان آژانس مدیریت بحران خواسته اند تا به توسعه طرح های دوره جنگ سرد، به منظور متناسب کردن آن با امکان تعرض این ایالت با حملات هسته‌ای یا حمله موشکی کره شمالی بپردازند. قرار است ساکنان این ایالت با شنیدن صدای آژیرهای هشدار در نخستین روز کاری هرماه، به این مسئله عادت کرده و آمادگی خود را حفظ کنند.

«ورن میاگی»، رئیس آژانس مدیریت بحران ایالت هاوایی با اعلام اینکه موشک کره شمالی 15 تا 20 دقیقه زمان برای رسیدن به هاوایی نیاز دارد، گفت: دستورات مشخصی برای ساکنان این ایالت وجود دارد که شامل مخفی شدن داخل ساختمان ها و خارج نشدن از آن و حفظ آمادگی خود است.

گفتنی است، ایالت هاوایی آمریکا یکی از مهمترین مناطق استراتژیک نظامی برای ارتش آمریکا به شمار می رود.

انتهای پیام/

 

آمادگی هاوایی برای مقابله با حمله موشکی کره شمالی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار