شیراز؛

ایجاد ۱۱۰۰ شغل پایدار با بهره برداری از سه طرح صنعتی در فارس

با بهره برداری از طرح‌های سیمان خاکستری، فولاد نی ریز و کربنات سدیم فیروزآباد در استان فارس، ۱۱۰۰ شغل پایدار ایجاد می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی همتی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: این طرح‌ها در زمره ۵۰ طرح بزرگ در آستانه بهره برداری در کشور است که امسال به بهره برداری خواهند رسید.


وی افزود: طرح کربنات سدیم کاوه شهرستان فیروزآباد با سرمایه گذاری ۳۱۰ میلیارد تومان و با ۶۰۰ هزار تن تولید سالانه، اشتغالزایی برای ۷۰۰ نفر را دارد.


همتی ادامه داد: برای ساخت کارخانه سیمان خاکستری نی ریز نیز ۴۳۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و این کارخانه با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن، شهریورماه آغاز به کار می‌کند.


وی بیان کرد: طرح فولاد نی ریز با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن تولید سالانه و سرمایه گذاری ۳۴۵ میلیارد تومانی و ایجاد ۲۰۰ فرصت شغلی نیز شهریورماه امسال افتتاح می‌شود.


همتی با اشاره به تداوم اجرای طرح رونق تولید در سال ۹۶ اظهار داشت: امسال علاوه بر صنایع و طرح‌های صنعتی، معادن دارای پروانه بهره برداری نیز قادر به دریافت تسهیلات رونق تولید هستند.


وی گفت: امسال از محل اجرای طرح رونق تولید باید ۴۵۰ هزار شغل در کشور ایجاد شود که از این میزان سهم فارس ۲۲ هزار و ۹۵۲ فرصت شغلی است.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس تصریح کرد: از این تعداد فرصت‌های شغلی، در اصناف ۱۴ هزار و ۳۱ نفر، در طرح‌های صنعتی استان چهار هزار و ۳۷۸ نفر، در طرح‌های رونق تولید ۲ هزار و ۳۷۷ نفر، در معادن ۸۴۶ نفر و در فرش دستباف باید برای یک هزار و ۳۲۰ نفر شغل ایجاد شود.
انتهای پیام/ر

با افتتاح طرح کربنات سدیم کاوه شهرستان فیروزآباد برای 700 نفر اشتغالزایی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار