موسوی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

۶۰ درصد طرح‌های تحقیقاتی علوم پزشکی ایران اقتصاد محور هستند

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اقتصاد محور بودن حدود ۶۰ درصد از طرح‌های تحقیقاتی این دانشگاه در حوزه سلول‌های بنیادی برای درمان اختلالات کف لگن خبر داد.

۶۰ درصد طرح‌های تحقیقاتی علوم پزشکی ایران اقتصاد محور هستندجواد موسوی معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ طرح تحقیقاتی و پژوهشی طی یک سال اخیر از سوی مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام گرفت که بیشتر این طرح‌ها برای اجرا به تصویب رسیده و در دست اقدام قرار دارند.

وی با بیان اینکه اغلب طرح‌های تحقیقاتی به حوزه سلول‌های بنیادی اختصاص دارد، تصریح کرد: راهکار‌های نوین برای درمان مشکلات مربوط به اعصاب و اختلالات کف لگن از جمله  موضوعات و محور‌های اساسی این تحقیقات به شمار می‌روند.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به ضرورت انجام تحقیق و پژوهش بر روی علوم اعصاب و بیماری‌های کف لگن بیان کرد: بی اختیاری ادرار یکی از رایج‌ترین اختلالات کف لگن است و برخی از پیشرفت‌ها در این زمینه به جایی رسیده که بسیاری از بیماران مبتلا به نارسایی و اختلالات کف لگن، کاملا داوطلبانه تحت درمان آزمایشی از طریق سلول‌های بنیادی شدند که تقریبا مشکل آنها با اقدامات درمانی انجام گرفته  برطرف شد.

وی با تاکید بر اینکه فعلا تحقیقات دانشگاهی در مورد تاثیر درمانی سلول‌های بنیادی به ویژه در حوزه علوم اعصاب و اختلالات کف لگن قطعی نشده، افزود: به طورکلی چنین پژوهش‌هایی حداقل ۲ تا ۳ سال یا حتی بیشتر زمان لازم دارد تا به قطعیت برسد و پاسخگوی دنیای پزشکی شود.

موسوی عنوان کرد: علی رغم اینکه از سال گذشته تاکنون تعداد قابل ملاحظه‌ای از طرح‌های تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی ایران در حوزه سلامت ارائه شده، اما این طرح‌ها ظرف یکسال تبدیل به محصول نمی‌شوند که نزدیک به ۶۰ درصد این طرح‌ها به ویژه در حوزه سلول‌های بنیادی، اقتصاد محور هستند.

وی با اشاره به نحوه حمایت از طرح‌های محصول محور و سودآور دانشگاه علوم پزشکی ایران که دستاورد محققان و پژوهشگران این دانشگاه در مقاطع مختلف هستند، اظهار کرد: این گروه از طرح‌ها برای تولید محصول  به مراکز رشد دانشگاه راه وارد می‌شوند و علاوه برآن درنظر داریم که برای تولید و به محصول رساندن و سودآوری هرچه بیشتر این طرح‌ها با حوزه صنعت وارد مذاکره شویم.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی ایران یادآور شد: علاوه بر حمایت‌های ذکر شده، محققان در صورت تمایل می‌توانند برای به محصول رساندن طرح‌های خود با ارگان‌ها و نهاد‌های مربوطه وارد مذاکره شده و دانشگاه اقدامات لازم را برای تسهیل در این امر به صورت حمایتی انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

تحقیقات حوزه سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی ایران درمورد اختلالات کف لگن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.