ولایتی در دیدار فرستاده ویژه چین در امور سوریه؛

مبارزه با تروریسم به سیاست واحدی نیاز دارد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: مبارزه با تروریسم به حاکم شدن سیاستی واحدی نیاز دارد و باید از برخورد دوگانه پرهیز شود.

موضع چین در مورد سوریه از نظر ما قابل تقدیر استبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ظهر امروز با شیه شیائویان فرستاده دولت چین در امور  سوریه دیدار کرد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما روابط رو به رشدی با چین داشتیم و از این به بعد هم این روابط را گسترش می‌دهیم، گفت: همکاری‌های دو جانبه بین ایران و چین رشد خوبی داشته و همکاری‌های منطقه‌ای ما باید در شأن دو کشور باشد که بحث سوریه یکی از آن مواردی است که ظرفیت خوبی برای همکاری‌های مشترک ایجاد می‌کند.

ولایتی با تأکید بر اینکه موضع چین در مورد سوریه و غرب آسیا از نظر ما قابل تقدیر است، اظهار داشت: ما روی حمایت بین‌المللی چین از اهداف دولت  و ملت سوریه حساب می‌کنیم.

در این دیدار فرستاده چین در امور سوریه خطاب به ولایتی گفت: شما به عنوان مقام ارشد امور خارجی ایران نقش مهمی را در مسائل سوریه ایفا می‌کنید و برای توسعه روابط دو جانبه بین چین و ایران کمک خوبی می‌کنید.

شیه شیائویان با بیان اینکه در سفر به ایران غیر از تبادل نظر در روابط دو جانبه در مورد سوریه نیز تبادل نظر کردیم، اظهار داشت: صبح امروز با آقای ایرانی مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه تبادل نظر عمیقی انجام دادیم.

وی تصریح کرد: کشور چین و ایران نه تنها در مورد سوریه بلکه در مسائل بین‌المللی مواضع یکسان دارند و انتظار می‌رود  با استفاده از این سفر همکاری‌های دو جانبه توسعه یابد.

فرستاده دولت چین در امور سوریه تصریح کرد: چین مخالف هرگونه تجزیه در سوریه است و باید یکپارچگی این کشور به طور کامل حفظ شود و مبارزه واقعی در مقابله با تروریست‌ها از طرف کشورهای مختلف صورت پذیرد. 

وی با بیان اینکه دخالت برخی از کشورها در امور سوریه می‌تواند بحران سوریه را افزایش دهد اظهار داشت: برخی از اقدامات آنان موجب تقویت تروریست‌ها و جابه‌جایی آنان به جای سرکوب شده است.

در ادامه این دیدار ولایتی با بیان اینکه جمهوری اسلامی از ابتدا سیاست اصولی خود را اعلام کرده است، گفت: این سیاست حمایت از دولت قانونی و ملت مظلوم سوریه است و مخالف هرگونه تجزیه طلبی و تضعیف نه تنها در سوریه بلکه همه کشورهای منطقه است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ائتلاف به اصطلاح بین المللی که به رهبری آمریکا و برخی کشورهای مرتجع منطقه شکل گرفته برای حمایت از تروریست‌هاست، اظهار داشت: همواره با تقویت جبهه مقاومت اقدامات آنها منجر به جابجایی و تقویت تروریست‌ها شده، هرچند که با مقاومت انجام شده شاهد هستیم که نه تنها تجزیه این کشور محقق نشده بلکه دولت و ملت سوریه از توان و قدرتی به مراتب بیش از گذشته برخوردار هستند و آمریکایی‌‌ها به خواسته خودشان نخواهند رسید.

ولایتی در ادامه خاطر نشان کرد: یک روزی فقط جمهوری اسلامی از سوریه حمایت می‌کرد اما امروز شاهدیم که حتی برخی کشورهای غربی از مواضع قبلی خود تغییر کرده‌اند و این مسیر درست برای مبارزه با تروریست خواهد بود.

شیه در ادامه این دیدار بیان داشت: در مبارزه با تروریست باید سیاست واحدی حاکم باشد، از برخورد دوگانه با این موضوع باید پرهیز شود، بر این اساس چین آمادگی دارد همکاری اثر بخشی در مبارزه با ترویست با ایران داشته باشد و همکاری‌ها را در این زمینه گسترش دهد.

این خبر در حال تکمیل است....

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار