ساری؛

ایجاد اشتغال پایدار با سرمایه گذاری در تولید گیاهان دارویی

ایجاد زنجیره تولید گیاهان دارویی زمینه اشتغال پایدار در مازندران را فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،  حسین ملایی مجری طرح گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۸۰۰ گونه گیاه دارویی در مازندران شناسایی شد که اگر برای مسائل فروش و اقتصادی کردن آن چاره‌ای شود یقیناٌ می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد اشتغال شود و درآمد اقتصادی خوبی برای تولیدکنندگان به همراه داشته باشد.

 

وی افزود: مازندران استعداد خوبی در کشت و تولید گل گاوزبان، خارمریم، گل محمدی، به لیمو و انواع گونه‌های دارویی و معطر دارد.

 

مجری طرح گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت:  گل گاوزبان و گل محمدی بیشترین سطح زیرکشت گیاهان دارویی را در استان به خود اختصاص دادند.

 

حسین ملایی افزود: شهرستان‌های بهشهر، گلوگاه، ساری، نکا و کلاردشت پارسال بیشترین سطح زیرکشت گیاهان دارویی را دارند.

 

وی با بیان اینکه چهار واحد صنعتی تهیه و تولید عرقیات و عصاره و ماده اولیه دارو‌های گیاهی و ۱۰ واحد سنتی گلاب‌گیری در مازندران وجود دارد، گفت: به لیمو، خالواش، بادرنجبویه، گل همیشه بهار، نعنا فلفلی، موسیر، مارچوبه، رازیانه، شیرین بیان و کاسنی از جمله گیاهان دارویی هستند که در مناطق مختلف استان قابلیت کشت دارد.

 

دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: با توجه به ظرفیت‌هایی که در مازندران وجود دارد و عرصه‌های مناسبی که برای کشت گیاهان دارویی در استان وجود دارد می‌طلبد برای توسعه و گسترش گونه‌های گیاهان دارویی بیشتر به آن پرداخته شود.

 

وی افزود: امسال سیاست وزارت جهاد کشاورزی بر حمایت از صنایع تبدیلی به صورت عام و گیاهان دارویی به صورت خاص است که اگر متقاضی باشد کمک خواهد شد.

 

وی گفت: با توجه به معضل بیکاری که وجود دارد، و این روزها حمایت از کارآفرینی برای جوانان جویای کار می‌تواند مرهمی باشد و با توجه به اینکه ۹ هزار فارغ‌التحصیل کشاورزی بیکار در مازندران وجود دارد با توسعه و حمایت از تولید گیاهان دارویی می‌توان حداقل معضل بیکاری یک بخش از صنعت را در استان حل کرد.

 

انتهای پیام/آ

 

کشت گیاهان دارویی در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.