شیخ‌الاسلام در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حضور آمریکا در عراق برای مبارزه با داعش دروغی بیش نیست

مشاور وزیر خارجه گفت: نیروهای آمریکایی در عراق عنصری اضافی هستند و حضورشان برای مبارزه با داعش دروغی بیش نیست.

حضور آمریکایی‌ها در عراق برای مبارزه با داعش دروغی بیش نیستحسین شیخ‌الاسلام مشاور وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با  خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا آمریکایی‌ها علاوه بر سنگ اندازی‌ها در نبرد با تروریسم در عراق و آزادسازی موصل باز هم قصد ماندن در عراق را دارند، اظهار داشت: این موضوع یکی دیگر از تجاوز‌ها و دروغ‌های آمریکا است.

مشاور وزیر امور خارجه با بیان اینکه آمریکا طمع به ثروت و موقعیت استراتژیک منطقه را پشت چهره دروغین خود مخفی کرده است، افزود: آمریکایی‌ها به اعتراف خود بوجود آورنده داعش هستند و به میل خودشان به منطقه آمده‌اند که داعش را از بین ببرند، بنابراین ایجاد داعش برای حضور دوباره آن‌ها در منطقه بود.

وی افزود: داعش که تشکیلاتی گسترده و حکومت خود خوانده وسیع شکل داده بود اکنون در عراق و سوریه به دست مدافعان حرم در آستانه نابودی است بنابراین بهانه‌ای برای حضور آمریکایی‌ها وجود نخواهد داشت. 

شیخ‌الاسلام ابراز داشت: اگر تصمیم آن‌ها مقابله با تروریسم بود با نابودی داعش از منطقه می‌رفتند اما ملاحظه می‌شود که این گونه نیست و البته دلیل آن جبران کمبود‌هایی است که با سقوط دست نشانده‌شان صدام حسین برایشان بوجود آمده است.

کارشناس ارشد منطقه غرب آسیا خاطر نشان کرد: امروز آمریکا باید توجه کند که ملت‌های منطقه و عراق ملت 30 سال پیش نیستند و به سرنوشت خود و کشورشان آگاه هستند و خودشان آینده را رقم می‌زنند بنابراین آمریکایی‌ها در منطقه عنصری اضافی و غده‌ای سرطانی هستند.

شیخ‌الاسلام با بیان اینکه آمریکایی‌ها طبق معمول برای دست‌اندازی، منطقه را رها نمی‌کنند یادآوری کرد: ملت دولت و نیروهای نظامی عراق حضور نیروهای ائتلاف آمریکایی را نخواسته و نمی‌خواهند.

انتهای پیام /

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار