تکرار یاوه‌گویی‌های سران سعودی علیه کشورمان؛

ادعای الجبیر: ایران همچنان به حمایت از تروریست‌ها ادامه می‌دهد

وزیر امور خارجه عربستان در یک نشست خبری در بروکسل، ادعاهای بی‌اساس سران رژیم سعودی را علیه کشورمان تکرار کرد.

ادعای الجبیر: ایران همچنان به حمایت از تروریست‌ها و دخالت در امور کشورهای منطقه ادامه می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از العربیه، عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان، امروز (پنج‌شنبه) در یک نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه بلژیک در بروکسل، پایتخت این کشور، با تکرار ادعاهای بی‌اساس سران رژیم سعودی علیه کشورمان گفت: تهران همچنان به حمایت از تروریست‌ها در منطقه خاورمیانه و دخالت در امور کشورهای همسایه ادامه می‌دهد ... ما درخصوص اقدامات ایران در منطقه و حمایت این کشور از تروریست‌ها (با سران اروپایی) گفتگو کردیم. 

عادل الجبیر درخصوص مناقشه میان عربستان و متحدانش با قطر نیز گفت: ما در مبارزه با تروریسم سیاست قاطعی داریم. ما نمی‌توانیم حمایت قطر از تروریست‌ها را بپذیریم و یا اجازه دهیم این کشور به تبلیغ تروریسم بپردازد (اشاره به شبکه تلویزیونی الجزیره). از قطر می‌خواهیم به حمایت از تروریسم، پناه دادن به تروریست‌ها و اقدامات تحریک‌آمیز خود پایان دهد. وی مدعی شد خواسته‌های ریاض و متحدانش از دوحه در چهارچوب سیاست‌های بین‌المللی و در راستای اهداف مبارزه جهانی با تروریسم است. 

وزیر امور خارجه بلژیک نیز در این خصوص گفت: اروپا برای برگزاری هرگونه مذاکره میان کشورهای حاشیه خلیج (فارس) (برای حل مناقشه میان قطر و تحریم‌کنندگان این کشور) آمادگی دارد؛ ما برای مقابله با تروریسم همکاری دائمی با عربستان داریم.

وزیر امور خارجه عربستان نیز در این خصوص گفت: ما با کشورهای اروپایی گفتگوهای سازنده‌ای داشتیم و مایل به تعمیق هر چه بیشتر روابط با این کشورها هستیم.

عالدل الجبیر در ادامه مدعی شد عربستان همواره از ارسال کمک‌های بشردوستانه به یمن و تلاش‌های نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور این کشور حمایت کرده است!!! این در حالی است که ائتلاف متجاوز سعودی از سال 2015 میلادی با بمباران بیمارستان‌ها و مدارس یمن بسیاری از غیرنظامیان را به خاک و خون کشیده است. مهرماه سال ۱۳۹۵ جنگنده‌های سعودی مجلس ترحیمی را در شهر صنعا مورد هدف قرار دادند. شمار کشته شدگان این جنایت حدود ۹۰۰ تن اعلام شد. سازمان دیدبان حقوق بشر این حمله را جنایت جنگی خوانده است.

 

انتهای پیام/

تکرار ادعاهای الجبیر علیه ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Saudi Arabia
ناشناس
۲۲:۱۹ ۲۹ تير ۱۳۹۶
مرگ بر داعش
Germany
مجتبی
۲۱:۳۹ ۲۹ تير ۱۳۹۶
باز این خانم صحبت کرد من نامحرمم حرف هاش گوش نمیدم



هی روزگار چقدر بد شدی این ها شدن نظر سنج
Germany
ناشناس
۲۱:۳۹ ۲۹ تير ۱۳۹۶
عجب
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۲۰:۴۲ ۲۹ تير ۱۳۹۶
و در چنين شرايطي ٨٥ هزار زائر به حج اعزام ميشود و عربستان حفاظت از انها راتضمين كرده است !!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۰:۳۸ ۲۹ تير ۱۳۹۶
این که چیزی نیست//ما بمب اتم هم داریم//تا جونت دراد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۲۹ تير ۱۳۹۶
خودش هم نمیفهمه چی داره میگه. وزیر خارجه ی قبیله ای بهتر از این نمیشه.
آخرین اخبار