اینستاگردی؛

راز ارزشمند شدن تابلوی مونالیزا!

پرویز پرستویی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود علت ارزشمند شدن تابلوی نقاشی مونالیزا را توضیح داد.

راز ارزشمند شدن یک چیز از نگاه پرویز پرستوییبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پرویز پرستویی بازیگر فیلم های سینمایی همچون کتاب قانون، من و زیبا، شوخی، روبان قرمز، مهر مادری، آژانس شیشه ای، لیلی با من است، دوئل و بید مجنون با انتشار عکسی از تابلوی نقاشی مونالیزا در صفحه اینستاگرام خود از روزی گفت که این تابلو از موزه "لوور" به سرقت رفت و این بازیگر پرآوازه کشورمان علت اهمیت و توجه مردم پس از ربوده شدن این نقاشی را از دست دادن ناگهانی این اثر استثنایی دانست و عنوان کرد: هر چیزی که ناگهانی از دست بره، ارزشمند میشه و مردم می پرستنش.

 گفتنی است؛ مونالیزا که به لبخند ژوکوند نیز شهرت دارد، نام یکی از معروف‌ترین تابلوهای نقاشی لئوناردو داوینچی هنرمند مشهور ایتالیایی است که با رنگ روغن بر روی صفحه چوب سپیدار نقاشی شده‌است. این اثر استثنایی در طول تاریخ چندین بار ربوده شده، و با این‌که بیش از ۵۰۰ سال از زمان خلقش می‌گذرد اما آسیب چندانی ندیده‌است. مونالیزا هم اکنون در تملک دولت فرانسه می‌باشد و در موزه لوور در پاریس نگهداری می‌شود.

  پرویز پرستویی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"می دونید چی نقاشی مونالیزا رو معروف کرد؟
دزدی! شاید باورت نشه، قبل از اینکه مونالیزا دزدیده بشه کسی آن چنان نمی شناختش، یه شب یکی از کارمندهای موزه لوور می خوابه توی موزه و صبح نقاشی رو برمی داره و به راحتی می دزده، احمقانه نیست؟! از فرداش همه می گفتن وای خدای من، مونالیزا دزدیده شده؟ مونالیزا...مونالیزا.بعد از اون اتفاق مردم واسه دیدن جای خالی مونالیزا هم می اومدن موزه، حتی کافکا هم رفته بود، در ضمن اون دزد فقط هشت ماه زندانی شد! عجیبه، نه؟ منظور من این نبود که هنری توی اون تابلو نیست، من میگم هر چیزی که ناگهانی از دست بره، ارزشمند میشه و مردم می پرستنش.کتاب کتابفروشی خیابان بیست و یکم شرقی.روزبه معین."

 راز ارزشمند شدن یک چیز از نگاه پرویز پرستویی

انتهای پیام/

علت شهرت تابلوی مونالیزا از نگاه پرویز پرستویی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.