کرمان؛

2هزارو ۷۳۹ معلول در شهرستان بم

شهرستان بم با ۲ هزارو ۷۳۹ معلول ، بیش ترین آمار معلولین را در استان کرمان دارد

2هزارو ۷۳۹ معلول در شهرستان بمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، علیرضا اشرف زاده رئیس اداره بهزیستی شهرستان بم گفت: در این شهرستان 2 هزار و 739 معلول وجود دارد که به‌ لحاظ تعداد، بالاترین آمار در سطح استان است.

وی تعداد مددجویان زیر نظر این اداره را قبل از زلزله بم 450 نفر اعلام کرد و افزود : این تعداد بعد از زلزله به 15 هزار نفر افزایش یافته‌ است.

اشرف زاده با اشاره به اینکه شهرستان بم دارای 9 مرکز نگهداری است ، گفت : این مراکز شامل مرکز نگهداری سالمندان سپهر، مرکز بیماران روانی مزمن مرد، مرکز معلولان ذهنی بالای 14 سال دختر، مرکز کودکان کم‌شنوا و ناشنوا، مرکز روزانه معلولان جسمی حرکتی و ضایعه نخاعی، دو مرکز حرفه‌آموزی پسران و دختران در بم است که با جدّیت مشغول به‌کار هستند.

رئیس اداره بهزیستی بم با بیان افزایش آمار معلولان ضایعه نخاعی طی ماه گذشته افزود : تاکنون در شهرستان 123 معلول ضایعه نخاعی وجود داشته که در این ماه به 128 نفر رسیده‌ است.

وی افزود : بعد از زلزله بم این اداره از حمایت‌های زیادی برخوردار شد که مهمترین آن ساخت 32 ساختمان با 42 هزار متر زیربنا است که یکی از دغدغه‌های مسؤولان ساماندهی این ساختمان‌ها است.

اشرف‌زاده در ادامه به تفاهم‌نامه این اداره با شرکت کرمان موتور اشاره وگفت : سال قبل طی تفاهم‌نامه‌ای قرار بر این شد این اداره با مشارکت شرکت کرمان موتور، مرکز ترک اعتیاد را در این شهرستان راه‌اندازی کند که به‌زودی مورد افتتاح قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ح

2هزارو ۷۳۹ معلول در شهرستان بم

برچسب ها: معلول ، کرمان ، بهزیستی ، بم ، حمایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسنيه نوين
۰۲:۰۰ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
ازسال ٨٢ پدرمن گم شده و اخيرا شواهدى به دست آمده كه پدرم درسال ٨٢ در شهر بم بوده .لطفا راهنمايى بفرماييد تا از وضعيت ايشان مطلع شوم.
آخرین اخبار