اردبیل؛

رشد صدور آرای صادره به صورت سازشی در شورای حل اختلاف اردبیل

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اردبیل گفت: آرای سازشی صادره در مراجع حل اختلاف نسبت به سال گذشته رشد 6.5 درصد داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اصغرمناف‌زاده مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اردبیل در جلسه بررسی پرونده‌های شورای حل اختلاف در حوزه کارگری در اردبیل اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال تعداد یک هزار و 144 دادخواست به حوزه روابط کار این اداره واصل شده و بررسی‌ها و رسیدگی‌های لازم به این تعداد درخواست انجام شده است.

وی افزود: مقایسه نسبت آرای سازشی صادره در مراجع حل اختلاف نشان می‌دهد که در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته 47 درصد کل آرای صادره در مراجع حل اختلاف به صورت سازشی صادره شده است و این در حالیست که در مدت مشابه سال گذشته این میزان 40.5 درصد بوده که از رشد 6.5 درصدی خبر می‌دهد.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اردبیل بیان کرد: امسال در حوزه روابط کار اداره شهرستان اردبیل به منظور جلب رضایتمندی ارباب رجوع، افزایش سرعت انجام امور اداری مراجعان در تشکیل پرونده، صدور دعوتنامه، ابلاغ و نیز کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های حل اختلاف، هیئت سوم حل اختلاف شهرستان راه‌اندازی شده است.

مناف‌زاده از کاهش شاخص زمان رسیدگی به پرونده‌های مطروحه در مراجع حل اختلاف نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: شاخص زمان رسیدگی در سه ماهه نخست سال گذشته در هیئت تشخیص و حل اختلاف به ترتیب 17.13 و 23.83 روز بود و  در سه ماهه امسال با توجه به تدابیر اتخاذ شده از جمله افزایش تعداد هیئت‌ها و رسیدگی به صورت فوق‌العاده در بعد از وقت اداری به 11.58 و 10.55 روز کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: در رسیدگی به اختلافات کارگری و کارفرمایی در مراجع حل اختلاف نگاه ما در تصمیم‌گیری‌ها، حفظ نیروی کار موجود و لحاظ کردن شرایط اقتصادی بنگاه و واحد تولیدی است و با استفاده از ظرفیت تشکلات کارگری و کارفرمایی تلاش می‌شود اختلافات به صورت توافقی و سازشی مرتفع شود.

 

انتهای پیام/ع

رشد صدور آرای سازشی در شورای حل اختلاف

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.