کشته‌شدن چهار شیعه در ایالت بلوچستان پاکستان به ضرب گلوله افراد مسلح

روز چهارشنبه، افراد مسلح چهار مسلمان شیعه را در ایالت بلوچستان پاکستان به قتل رساندند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، روز چهارشنبه، مقامات پاکستان اعلام کردند چند فرد مسلح چهار مسلمان شیعه را در بخش جنوب غرب ایالت بلوچستان به ضرب گلوله به قتل رساندند. پلیس پاکستان اعلام کرده است این حادثه، ممکن است حمله‌ای فرقه‌ای بوده باشد.

این حادثه، نگرانی‌هایی را درباره امنیت پروژه‌های دالان اقتصادی پاکستان و چین - به ارزش 57 میلیارد دلار - پدید آورده است. در این پروژه، یک مسیر حمل و نقل، غرب چین را به بندر گوادار پاکستان متصل خواهد کرد.

سرافراز بوگتی – وزیر داخله ایالت بلوچستان پاکستان – اعلام کرد سه مرد و یک زن اهل هزاره به سوی بخش جنوبی بندر کراچی در حال سفر بوده اند. در این میان، مردان مسلح با موتور سیکلت در بزرگراهی نزدیک به کویته – مرکز استان بلوچستان – به خودروی آن‌ها حمله کردند.

تا کنون گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

در صورتی که مسئولیت این حمله را گروه‌های تکفیری بر عهده بگیرند، این حادثه چهارمین حمله این‌چنینی در منطقه بلوچستان پاکستان به حساب خواهد آمد. ایالت بلوچستان پاکستان با ایران و افغانستان نیز مرز مشترک دارد.

شاخه‌‎ای از طالبان پاکستان و همچنین داعش مسئولیت 2 حمله از این چهار حمله را بر عهده گرفته اند. در حملات اخیر، 6 افسر پلیس پاکستان نیز جان خود را از دست داده اند.

هفته گذشته، قمر جاوید بجوا – رئیس ستاد کل ارتش پاکستان – به ایالت بلوچستان سفر کرد و گفت گروه‌های تروریستی که به علت تعدد شکست‌های خود آزرده شده اند، حملات خود را علیه اهداف ساده‌تر و یا نیروهای پلیس انجام می‌دهد.

در اوایل ماه ژوئن، ارتش پاکستان اعلام کرد شبکه‌ای از عناصر گروه تروریستی داعش و وابستگان به آن را که قصد داشتند پایگاه‌هایی در زمین‌های ناهموار در نزدیکی مستونگ پاکستان ایجاد کنند، منهدم کرده است.

گروه تروریستی داعش و دیگر گروه‌های هم‌فرقه‌ای آن، مسلمانان شیعه را کافر می‌خوانند.

گروه‌های تروریستی از سال 2000 تا کنون صدها هزار نفر را در پاکستان به قتل رسانده اند.

انتهای پیام/

 

حمله مسلحانه در ایالت بلوچستان پاکستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار