کرمان؛

برگزاری کارگاه آموزشی آفت سرخرطومی حنائی خرما در نرماشیر

مدير جهاد كشاورزي نرماشیر گفت: در راستای اهمیت آگاهی بخشی باغداران نرماشیر کلاس آموزشی با موضوع آفت سرخرطومی حنائی خرما برگزار گردید .

برگزاری کارگاه آموزشی آفت سرخرطومی حنائی خرما در نرماشیربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ رضا کریم زاده مدير جهاد كشاورزي شهرستان نرماشیر گفت: این کارگاه آموزشی با هدف اطلاع رسانی وآگاهی بخشی در بخش کشاورزی در رابطه با موضوع آفت سرخرطومی حنائی خرما با حضور تعدادی از کشاورزان منطقه وکارشناسان کشاورزی در محل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان برگزار شد.

وی افزود: این آفت با تغذیه از جوانه مرکزی و غلاف های تازه و لیفی نشده برگ و بافت نرم و آبدار داخل تنه درخت و ایجاد کانال و حفره های بزرگ داخل تنه باعث ضعف و شکستن درخت می گردد بطوریکه در مدت کوتاهی می تواند باعث مرگ یک نخل جوان و شاداب شود. مبارزه با این آفت بسیار سخت است و در این شرایط بهترین راه مبارزه پیشگیری از ورود این آفت به نخلستان ها می باشد.

کریم زاده تاکید کرد: کشاورزان عزیز از خرید و کشت پاجوش خرما بویژه از استان سیستان و بلوچستان جدا خودداری نموده و با مشاهده هر گونه علایم مشکوک سریعا به مدیریت جهاد کشاورزی گزارش داده شود.

 

انتهای پیام/س

 

برگزاری کارگاه آموزشی آفت سرخرطومی حنائی خرما در نرماشیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار