شیراز؛

لزوم توسعه زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از شهرک‌های صنعتی سپیدان، گفت: زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی توسعه می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ یزدانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید‌ها از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و نیز طرح‌های عمرانی و زیرساختی شهرک‌های صنعتی سپیدان ۱، سپیدان ۲، سپیدان ۳، ملوسجان، و نواحی صنعتی شهیدجاویدی و تل بیضا بازدید و بر لزوم توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در این شهرک‌های صنعتی تاکید کرد.

وی با اشاره به رسالت‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ایجاد زیرساخت ها و نیز ارائه خدمات حمایتی از صنایع مستقر در این شهرک‌ها تصریح کرد: امسال مشوق‌های مناسبی در چارچوب تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی برای حمایت از سرمایه گذاران در نظر گرفته شده است.

یزدانی با بیان اینکه قیمت حق انتفاع و واگذاری زمین در بیش از ۸۰ درصد از شهرک‌های صنعتی کشور افزایش نیافته است ادامه داد: امسال در شرایط واگذاری زمین نیز سهولت بیشتری ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تفویض ۱۰۰ درصدی اختیارات این سازمان در راستای سیاست تمرکز زدایی به استان‌ها واگذار شده است افزود: به جز موارد خاص، سایر تصمیم گیری‌ها در حوزه‌های مرتبط با سرمایه گذاران و صنعتگران به هیات مدیره‌های شرکت‌های استانی واگذار شده است.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک با اشاره به اختصاص تخفیف‌ها به سرمایه گذاران در شهرک‌های صنعتی اظهار کرد: میزان این تخفیف ها در بسته‌های تشویقی بویژه در مناطق غیر برخوردار به ۵۰ تا ۸۰ درصد می‌رسد.

وی اختصاص ۱۰۰ درصد هزینه‌های آموزشی، پرداخت ۵۰ درصد از هزینه‌های اجرای طرح‌های پژوهشی و نیز پرداخت ۵۰ درصد از هزینه‌های حضور صنایع در نمایشگاه‌های داخلی را از مهمترین حمایت هایی اعلام کرد که از صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی توسط این سازمان انجام می‌شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز با اشاره به انعقاد ۱۳۱ قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سپیدان بیان کرد: از این تعداد ۷۹ واحد با اشتغالزایی یک هزار و ۳۱۹ نفر پروانه بهره برداری دریافت کرده اند.

شاهپور قنبری با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال برای اجرا، توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی سپیدان هزینه شده است اضافه کرد: ظرفیت استقرار یک هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی با پیش بینی اشتغال ۹ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی سپیدان ایجاد شده است.

انتهای پیام/ن

قیمت حق انتفاع و واگذاری زمین در بیش از ۸۰ درصد از شهرک‌های صنعتی کشور افزایش نیافته است

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار