کمیسیون بررسی تقلب انتخاباتی در آمریکا برای نخستین بار تشکیل جلسه می‌دهد

کمیسیون‌ بررسی موضوع تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا قرار است روز چهارشنبه اولین نشست خود را برگزار کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از کمیسیون‌های کاخ سفید که برای بررسی ادعاهای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، درباره بحث تقلب انتخاباتی شکل گرفته است قرار است روز چهارشنبه اولین نشست خود را برگزار کند.

ترامپ پیش از این بدون ارائه هر گونه سندی ادعا کرد میلیون‌ها نفر در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر این کشور به صورت غیرقانونی رای داده‌اند و  تقلب انتخاباتی در آمریکا شکل گرفته است.

وی توانست برنده آرای الکترال کالج شود ولی از نظر میزان آرای مردمی، در برابر هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات خود، شکست خورد. ترامپ، مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا، را به ریاست این کمیسیون تعیین کرده است.

کریس کوباچ، نائب رئیس این کمیسیون کاخ سفید ماه قبل از ایالت‌های آمریکا خواست اطلاعات مربوط به رای‌دهندگان را در اختیار این کمیسیون قرار دهند.

او یکی از مقامات ایالتی کانزاس و از طرفداران تشدید قوانین ضدمهاجرتی در این کشور است. این اطلاعات شامل نام، چهار رقم آخر شمار ملی، آدرس، تاریخ تولد، گرایش سیاسی، سابقه ارتکاب جرم و جنایت و برخی اطلاعات دیگر است.

برخی از ایالت‌ها از افشای این اطلاعات سرباز زدند و برخی دیگر نیز اعلام کردند باید این مسئله را بیشتر بررسی کنند.

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا از این کمیسیون کاخ سفید شکایت کرد و یک گروه دیدبان دیگر به نام مرکز الکترونیک داده‌های شخصی، تلاش کرد دستور توقف اجرای این درخواست کوباچ را دریافت کند.

گروه‌های حقوق مدنی و نمایندگان دموکرات اعلام کرده‌اند این کمیسیون می‌تواند باعث ایجاد الزامات جدید در بحث تشخیص هویت افراد شود و به این ترتیب فرایند رای دادن را دشوار کند.

انتهای پیام/

تشکیل جلسه کمیسیون بررسی تقلب انتخاباتی در آمریکا برای نخستین بار 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار