صعود فرانسه به رده نخست قدرت برتر جهان

طبق یک گزارش جدید، فرانسوی‌ها از آمریکایی‌ها در قدرت نرم پیشی گرفتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجله نیوزویک اعلام کرد طبق یک گزارش جدید، سیاست های دونالد ترامپ سبب شده است آمریکا از جایگاهش به عنوان قوی‌ترین کشور جهان به رده سوم سقوط کند.

این مجله اعلام کرد طبق ارزیابی سالانه ای که برای بررسی 30 قدرت نرم برتر از سوی شرکت Portland Communications انجام شده است، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و رقیب ترامپ سبب شده است کشورش از رده پنجم به رده نخست صعود کند.

در این گزارش جدید، آمریکا در رده سوم و پس از فرانسه و انگلیس قرار دارد. این درحالی است که آمریکا سال گذشته در رده اول قرار داشت. همچنین انگلیس مانند سال گذشته در رده دوم قرار دارد.

جاناتان مک کلوری، نویسنده گزارش و مدیرکل دفتر پورتلند در سنگاپور اعلام کرد نتایج 30 قدرت نرم برتر سبب ایجاد نگرانی هایی در مؤسسه سیاست خارجی آمریکا شده است. این ارزیابی همچنین شامل داده های دیگری است که نشان از کاهش اعتبار و نفوذ آمریکا در جهان شده است. وی گفت: رویکرد دولت ترامپ برای اجرای سیاست «نخست آمریکا» سبب انزوای این کشور شده است.

تهیه کنندگان این گزارش از نظرسنجی هایی که در 25 کشور در سراسر دنیا به انجام رسیده و نیز داده هایی که در ارتباط با هر دولت و مؤسسات و تولیدات فرهنگی و نوع دیپلماسی آن کشور وجود دارد، در تهیه این ارزیابی استفاده کردند. در این گزارش همچنین بر مشارکت کشورها در منازعات جهانی، جذابیت سیستم آموزشی و رقابتی بودن اقتصاد و سطح بکارگیری تکنولوژی در تعاملات داخلی و بین المللی توجه شده است.

نیوزویک همچنین اعلام کرد سقوط آمریکا تنها به سبب کاهش کیفیت مؤسساتش و یا تأثیرگذاری های فرهنگی اش نبوده، بلکه سخنان ترامپ که سبب ایجاد شکاف می شود، باعث سقوط آمریکا در نظرسنجی های بین المللی شده است. این مجله همچنین گفت می توان به صعود ترامپ نیز به این عنوان نگریست که او دست کم تهدیدی برای قدرت نرم آمریکا به سبب سخنان پوپولیستی اش است که ارزش ائتلافات بین المللی را کاهش داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار