جاوید در جلسه علنی شورای شهر تهران؛

سال جاری مشکل ریزش آب در تونل توحید نداریم

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: فاز اول آب‌بندی تونل توحید به اتمام رسیده و فاز دوم نیز به زودی اجرایی می‌شود.

سال جاری مشکل ریزش آب در تونل توحید نداریمبه گزارش خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا جاوید معاون فنی و عمران شهرداری تهران در سیصد و شصت و یکمین جلسه علنی شورای شهر در طی گزارش عملکرد دوازده ساله شهرداری تهران در حوزه فنی و عمران اظهار داشت: در ساختار معاونت فنی و عمران سه اداره کل برنامه‌ریزی و توسعه شهری، معاونت فنی و عمران مناطق و سازمان مالی و اداری فعالیت می‌کنند.

وی افزود: شهر تهران بر اساس مقیاس جهانی به عنوان شهری پیشرفته مطرح شده که تمام این اقدامات انجام شده حاصل زحمات چشمگیر همکاران ما در حوزه معاونت فنی و عمران طی سی سال گذشته بوده است.

معاون فنی و عمران شهرداری تهران با بیان اینکه در راستای زهکشی و جمع‌آوری آبهای سطحی تا به امروز 514 کیلومتر جدول احداث شده است، تصریح کرد: همه اقدامات انجام شده در شهر تهران بر اساس مفاد طرح جامع تفصیلی و برنامه 5 ساله اول و دوم شهرداری تهران بوده است.

جاوید با بیان اینکه شهرداری تهران همانند سال‌های گذشته حامی وزارت نیرو برای احداث شبکه فاضلاب در شهر تهران است گفت: از یک دهه گذشته تا کنون در راستای محقق شدن و اجرایی شدن شبکه فاضلاب حمایت‌های خوبی از وزارت نیرو صورت گرفته چرا که اولویت اصلی شهرداری تهران تکمیل شبکه فاضلاب پایتخت بوده است.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران تکمیل شبکه جمع‌آوری آبهای سطحی را به دلیل خطر سیل در دستور کار داشته است، گفت: هم اکنون بیش از 1000 متر شبکه جمع‌آوری آبهای سطحی از منطقه 1تا 20 در شهر تهران احداث شده است.

معاون فنی و عمران شهرداری تهران ادامه داد: شهرداری تهران تکمیل شبکه حمل و نقل عمومی را طی سال‌های گذشته به صورت جدی دنبال کرده چرا که معتقد است  تکمیل شبکه بزرگراهی و حمل و نقل عمومی می‌تواند بار ترافیکی شهر تهران را کاهش دهد.

جاوید با اشاره به اینکه پارکینگ زیرسطحی نیایش یکی از مهمترین پروژه‌های زیرسطحی در شهر تهران محسوب می‌شود، تصریح کرد: این پارکینگ نمونه ای از توسعه فضاهای زیرسطحی در شهر تهران بوده است.

وی با اشاره به پروژه‌های احداث شده در شهر تهران تاکید کرد: طی 12 سال گذشته 150 پل و تقاطع در شهر تهران به بهره‌برداری رسیده و همچنین 550 کیلومتر بزرگراه در شهر تهران احداث شده که با افتتاح تونل حکیم در آینده‌ای نزدیک این متراژ به 570 کیلومتر افزایش پیدا خواهد کرد.

جاوید ادامه داد: در حال حاضر شاهد رشد 125 درصدی زیرساخت‌ها در شهر تهران هستیم، چرا که معتقدیم تهران نیازمند احداث تونل‌های سواره است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه در 12 سال گذشته بیش از 26 هزار میلیارد تومان برای حوزه فنی و عمران شهر هزینه شده است، تصریح کرد: قبل از این دوره مدیریت شهری تنها 6300 میلیارد تومان در حوزه فنی و عمرانی هزینه شده بود.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص تونل توحید گفت: در حال حاضر موضوع چکیدن آب از سقف تونل توحید برطرف شده، چرا که در یک سال گذشته برای رفع ابهامات این تونل با دانشگاه تهران تفاهم‌نامه‌ای امضا کردیم و آب‌بندی آن را قبل از شروع بارش به پایان رساندیم.

جاوید ادامه داد: هم اکنون فاز آب بندی این تونل به پایان رسیده و به دنبال آنیم با اجرای فاز دوم برخی از مشکلات موجود در این تونل را برطرف کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به هزینه‌های صورت گرفته پروژه تونل و پل صدر افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده 1300 میلیارد تومان برای پل طبقاتی صدر و 2700 میلیارد تومان برای تونل صدر هزینه شده است.

وی اضافه کرد: هزینه‌های برآورد شده در تملک املاک در منطقه یک، 80 میلیارد تومان و در منطقه 3 نیز نزدیک به 300 میلیارد تومان بوده است.

جاوید با اشاره به اتصال بزرگراه آزادگان به شهید خرازی و زین‌الدین تصریح کرد: برای اتصال بزرگراه شهید زین‌الدین در شهر تهران به آزادگان 1600 میلیارد تومان تملک صورت گرفته و 12 کیلومتر نیز بزرگراه احداث شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۲۷ تير ۱۳۹۶
بابا پرش کنین این تونل خراج و منحوسو و به جاش پل هوایی بزنین بره پی کترش دیگه تا کی مردم باس با ترس و لرز از ریزش و خفه شدن برن توش
آخرین اخبار