خسروی وفا: تاخیر در اصلاح اساسنامه ارتباطی به دولت و وزارت ورزش ندارد

رئیس کمیته ملی پارالمپیک گفت: دولت و وزارت ورزش و جوانان نقشی در تاخیر اصلاح اساسنامه ندارند.

خسروی وفا: تاخیر در اصلاح اساسنامه ارتباطی به دولت و وزارت ورزش ندارد محمود خسروی وفا در گفتگو با خبرنگار  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان تصریح کرد:اساسنامه کمیته ملی المپیک عملا به پایان رسیده است و تنها مراحل اداری آن باید طی شود.در گذشته برای انجام  این کار کار گروهی به ریاست خادم تشکیل شده بود  که در نهایت هیات اجرایی با همکاری وزارت ورزش و جوانان اساسنامه را جمع آوری کردند.. بالاترین مرجع برای اصلاح اساسنامه مجمع است چون این اساسنامه به اطلاع مجمع نرسیده بود پیشنهاد کردم قبل از اینکه به تصویب هیات دولت برسد از اعضای مجمع نظر مشورتی بگیریم که قرار شد این کار انجام شود.اما چون زمان طولانی سپری شد نامه ای نشویم مبنی بر اینکه اعضای مجمع باید از روند پیشرفت اساسنامه اطلاع داشته باشند به همین دلیل خواستیم که اساسنامه در ابتدا به مجمع ارسال شود.تا نظرات کلی را به ما اعلام کنند.چون در غیر این صورت اعضای مجمع از موضوع  اصلاح اساسنامه بی اطلاع هستند.

قانون، وزارت ورزش را مکلف به اصلاح اساسنامه  کرده است

وی افزود:اگر مجمع در جریان اصلاح اساسنامه باشد ناخوداگاه یک کار ملی زیبایی صورت می گیرد به طوری که هیئت اجرایی ، وزارت ورزش  و دولت در یک مسیر برای اصلاح اساسنامه قدم گذاشتند.قانون وزارت ورزش  را مکلف به این کار کرده است کمیته ملی المپیک و پار المپیک در این راستا تنها خدمات دهنده هستند..ما باید از فرصت استفاده می کردیم تا اساسنامه را به موقع به وزارات ورزش و جوانان ارسال شود.تا این نهاد با ارسال به موقع اساسنامه به هیات دولت انتخابات را به موقع برگزار کند.

 

رئیس کمیته ملی پار المپیک ادامه داد:کمیته بین المللی  پار المپیک باید و نباید هایی دارد که باید در اساسنامه لحاظ شود تا مخالف قانون ملی کشور نباشد که به این موضوع رسیدگی ودر اسسانامه عنوان شد.همچنین به این مطلب نیز اشاره کردیم اگر هر بندی  از اساسنامه اشکال دارد در صورتی لازم الاجرا است که مغایر با قانون ملی کشورمان نباشد.

 

هدف از تاخیر اصلاح اساسنامه تاخیر در انتخابات نیست

وی در پاسخ به این سوال که آیا معتقدید که هدف اصلاح دیرهنگام اساسنامه تاخیر در برگزاری انتخابات است عنوان کرد:به این موضوع انتقاد دارم که چرا اصلاح اساسنامه زودتر انجام نشده است اما چنین برداشتی نمی کنم که هدف از تاخیر در اصلاح اساسنامه دیر برگزار شدن مجمع است.در حال حاضر کار گروهی به ریاست داورزنی تشکیل شده است که مسیرخودش را طی می کند اما این روند بسیار کند است جلساتی در این زمینه انجام شد اما اتفاق خاصی نیفتاده است.

 

خسوری وفا درباره مشکل ساختمان کمیته ملی پارالمپیک خاطر نشان کرد: مالکیت ساختمان کمیته ملی المپیک و پارالمپیک به عهده وزارت ورزش است. به عبارتی ما مستاجر وزارت ورزش هستیم.

 

وی درباره برگزاری انتخابات عنوان کرد: تا وقتی که اساسنامه به تصویب دولت نرسد نمی توان مجمع را برگزار کرد. اساسنامه به کمیته ملی المپیک دیر ارسال شده است دولت و وزارت ورزش در این زمینه کوتاهی نکرده اند . تاخیر در اصلاح اساسنامه ارتباطی به دولت و وزارت ورزش ندارد.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا کمیته بین المللی پارالمپیک اساسنامه ایران را تصویب کرد توضیح داد:کمیته بین المللی پار المپیک هنوز به طور رسمی اساسنامه ما را تائید نکرده است.ما نظر مشورتی می گیریم اما آنها تصمیم قطعی خود  را به ما ابلاغ می کنند البته در مسائل ملی کشور ها دخالت نمی کنند و این موضوع جزء بندهای اصلی آنها محسوب می شود.

 

انتهای پیام/

 

دولت در اصلاح اساسنامه کوتاهی نکرده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار