مشهد؛

معاونت زیارت خراسان رضوی سرآمد معاونت‌ها در بحث زیارت

خراسان رضوی، قم، فارس تنها استان‌هایی هستند که معاونت در بحث زیارت دارند و سرآمد آن خراسان رضوى است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد محمد حسن واحدی معاون هماهنگی و مدیریت أمور زائران استانداری خراسان رضوى در اولین همایش معاونین و رابطین فرمانداران استان در حوزه زیارت گفت: خراسان رضوی، قم، فارس تنها استان‌هایی هستند که معاونت در بحث زیارت دارند و سرآمد آن خراسان رضوى میباشد.

وی افزود: ٣ جبهه وجود دارد که اولین جبهه در این حوزه این است که کار زیربنایی بکنیم که ماندگار باشد که طرح جامع زیارت در شورای استان به تصویب رسید که در سال گذشته ١٠ راهبرد، ٢٧ سیاست إجرائی،١٤١ برنامه و ٨٢٥ پروژه به تصویب رسید و در سال ٩٥ حدود ٧٠ پروژه عملیاتی شد و در سال جاری هم تا به الان ٣٨ پروژه إجرائی شده است.

واحدی معاون أمور فرهنگی و رفاهی استانداری خراسان رضوی در مورد جبهه دوم در بخش زیارت گفت: جبهه إجرائی و مناسبات در حوزه زیارت بسیار مهم است برای مثال ما نوروز، ماه صفر، دهه کرامت و شب‌های ماه رمضان همگی در جبهه اجرائی میباشد و در حوزه زیارت قرار میگیرد.

وی افزود: ما در جبهه و برنامه سوم ویژه معین الضعفا است که ما در هر سه شنبه حدود ٣٠٠ تا ٤٠٠ سالمند بالای ٦٥ سال و با همکاری آستان قدس به زیارت امام رضا (ع) آورده میشوند و مهمان غذا حضرت هستند.

واحدی ادامه داد: ٢٧ میلیون زائر در سال ٩٥ وارد مشهد شده اند که ١/٥ میلیون نفر زائران خارجی بودند.

معاون أمور فرهنگی و رفاهی استانداری خراسان رضوی گفت: ما در بحث زیارت که بسیار مهم است بحث برنامه سیاحت هم مکمل زیارت هست که باید در استان از این نظر هم زائران را تأمین کنیم و بخش تکمیلی زیارت و سیاحت بحث سلامت میباشد که بسیار با اهمیت است

 

افتتاح پخش آزمایشی شبکه رادیویی زیارت در دهه کرامت

 

سید حمید موسوی معاون أمور رفاهی و فرهنگی استانداری گفت: ما رویکرد اعتبارات را در این دوسال به بودجه زیارت در شهرستان‌ها پرداختیم که سعی کردیم پروژ‌ها در شهرستان‌ها باشد و با مشارکت مردم و نهاد‌های دیگر صورت گیرد.

مهدی فروزان مدیر کل أمور کل أمور فرهنگی زائران استانداری افزود: در برنامه‌های آینده دعوت از ١٥ هزار و ٥٥٥ نفر ناتوان جسمی هست که به زیارت امام رضا (ع) مشرف بشوند.

وى ادامه داد: ما در دهه کرامت افتتاح پخش آزمایشی شبکه رادیویی زیارت را در دستور کار داریم. در برنامه‌های خود اسکان زائر را با همکاری نهاد‌های مختلف از جمله علوم پزشکی برای بهداشت و درمان، اوژانس هوایی، حوزه حمل نقل تردد‌های زائران در بین شهر‌ها از نظر تردد ریلی، هوایی، شهری در نظر گرفته شده است.

مدیر کل هماهنگی أمور رفاهی زائران استانداری گفت:: از اول تیر ماه تا پایان شهریور ما کارگروه خدمات سفر برای زائران پیاده راه اندازی کرده ایم.

فروزان افزود: در نوروز امسال با هماهنگی‌های إیجاد شده ما حدود ١٢ میلیون ٥٤٠ هزار نفر زائر وارد مشهد شده اند و ما با هماهنگی توانسته ایم در بحث اسکان مشکلی نداشته باشیم.

وى ادامه داد: در دهه محرم پارسال ما از ٢٩٨ هزار زائر پیدا استقبال داشته ایم.

مدیر کل أمور رفاهی در مورد آمار زائران در خدمات سفر گفت: از اول تیر ماه تا ١٧ تیر ماه ٣ میلیون ٥٠٠ هزار نفر وارد مشهد شده اند که این رقم نسبت به سال گذشته ٨ درصد افزایش داشته ایم.

مهدی فروزان افزود: هدف ما کاهش ٣٠ درصدی تصادفات بین جاده‌ای هست که به حداقل برسد.

وى در مورد ساخت ٦ زائر شهر گفت: ما در بین شهر‌ها با سا خت زائر شهر برای زائران در بین شهر‌ها مکانی را برای استراحت کنند و با خاطر آسوده سفر خود را انجام دهند.

مدیر کل أمور رفاهی استان خراسان رضوی در مورد هوشیاری معاونین فرمانداران در بخش زیارت افزود: توجه به تنظیم بازار را در دستور کار خود قرار دهید تا قیمت‌ها بالا نرود و کنترل کافو را داشته باشید و آمار‌ها را هر ١٥ روز یکبار برای اداره کل بفرستید.

فروزان در مورد زیارت‌های گروهی گفت: ما برای زیارت‌های گروهی با قرارداد‌هایی که با هتل آپارتمان‌های انجام داده ایم قیمت صبحانه، ناهار، شام را برای هر نفر ٢٥ هزار تومان در نظر گرفته ایم و یک وعده غذا حرم به زیارت گروهی اختصاص داده ایم.

وى در مورد اعتبارات زیارت برای شهرستان‌ها افزود: ١٠ میلیارد تومان اعتبارات از استانداری به شهرستان‌ها برای پروژه‌ها اختصاص داده شد.

انتهای پیام//ا. آ.
 


برگزاری اولین همایش معاونین و رابطین فرمانداران استان

برچسب ها: زیارت ، مشهد ، خراسان رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.