تاکید مصر بر ادامه اقدامات علیه قطر

مصر بر ادامه اقدامات علیه قطر تا برآورده شدن درخواست‌های چهار کشور عربی تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، سامح شکری وزیر امور خارجه مصر روز دوشنبه در دیدار با شیخ صباح خالد الحمد الصباح وزیر امور خارجه کویت در قاهره بر پایبندی کشورش به فهرست درخواست های ارائه شده به قطر و ادامه اقدامات اتخاذ شده از طرف مصر و کشورهای خلیج فارس در قطع روابط با این کشور به اتهام حمایت از تروریسم تاکید کرد.

سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه مصر در بیانیه ای با اعلام این خبر افزود: شکری به الصباح گفت حل بحران خلیج فارس تنها با برآورده شدن فهرست درخواست ها از طرف قطر امکان پذیر خواهد بود.

در این بیانیه آمده است : شکری نقش و تلاش های وزیر امور خارجه کویت را در حل بحران قطر که به علت نقش منفی این کشور در منطقه به وجود آمده است ، ستود.

عربستان سعودی ، امارات عربی متحده ، بحرین و مصر پنجم می روابط خود را با قطر قطع و تحریم های اقتصادی علیه این کشور به اتهام حمایت از تروریسم اعمال کردند.

اما دوحه که میزبان بزرگترین پایگاه هوایی آمریکا در خاورمیانه است بارها این اتهامات را رد کرده است.

چهار کشور عربی درخواست هایی را برای از سرگیری روابط با قطر ارائه کرده اند از جمله کاهش روابط با ایران و بستن شبکه الجزیره.

این درحالی است که قطر یازدهم ژوئیه یادداشت تفاهمی را با آمریکا در خصوص همکاری در زمینه مبارزه با تامین منابع مالی تروریسم امضا کرد که این یادداشت تفاهم در جریان سفر رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا به دوحه امضا شد.

 

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۲۷ تير ۱۳۹۶
جناب پادشاه قطر الان دیگه باید کاملا دوست و دشمنتو شناخته باشی,ایران تو.بدترین شرایط حمایتت کرده همین الانم کاخ پادشاهیت و فرودگاهها امنیتش رو بچهای جان برکف سپاه قدس تامین میکنن,البته ترکیه هم پایگاه داره ولی بخاطر حمایتت از اخوان المسلمینه, ولی توی نامرد تو سوریه از وحشی ترین تروریستها مثل النصره و احرارالشام برعلیه ما حمایت کردی و باعث شهیدشدن اینهمه از مسلمانان بخصوص شیعیان شدی, و اینم بدون ما ایرانیا یجوری به دشمنامون ضربه میزنیم که اولا نفهمن از کجا خوردن و دوما عمرا بعدش نمیتونن دیگه ازجاشون پاشن, تو سوریه رو ببین, هیچکس تو خوابشم نمیدید که بتونیم اینجوری با کمک خداوند متعال تقریبا جمع و جورش کنیم و ان شاالله بزودی کارویکسره خواهیم کرد, ماروبیشتر از این عصبانی نکن, چون خیلی برات بد میشه, از ما گفتن و ان شاالله از توام شنیدن,
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۹:۲۹ ۲۷ تير ۱۳۹۶
ببینید لحن حرف زدن را دستور میدهد که باید به چهار ابر قدرت دنیا جواب مثبت بدی خدایا یک سری گدا گشنه وهابی کودک کش شدن آدم ودستور میدن .قطر تو هم نترس جوابشونو بده نه کودتا میشه تو کشورت نه میگیرنت نه میکشنت .فقط محکم وصفت بایست ووحدت داشته باش با مردمت ودوستانت .بخاطر خودت میگیم والا ما نه احتیاج به قطر داریم ونه ضرری مارو تهدید میکنه .ما محکم ومدافع آماده هرگونه تعرض به خاک خودمون که جرات میخواد کسی با ایران دربیفته مخصوصا این چهارتا لاشخور وکرکس .
آخرین اخبار