سنندج؛

برگزاری مراسم تجلیل از روحانیون پیشکسوت مریوانی

همایش تجلیل از روحانیون پیشکسوت شهرستان مریوانی امروز با حضور آیت الله حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان و سایر مسئولان، در شهرستان مریوان برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛فرماندار مریوان در این همایش گفت: هدف از برگزاری‌ این همایش تجلیل از روحانیون پیشکسوت شهرستان مریوان بود که سال‌هاست در شهر مرزی مریوان نقش آفرینی می‌کنند و با تبلیغات خود توانسته‌اند نقش بزرگی در تثبیت انقلاب داشته باشند .

محمد شفیعی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد وحدت اهل تسنن و تشیع، در پایان از زحمات روحانیون شهرستان مریوان در حفظ این وحدت تشکر کرد .

نماینده ولی فقیه در استان کردستان هم در این همایش به جایگاه والای علمای دینی نزد خداوند اشاره کرد و گفت: زیبایی امت به علمای دینی است و خداوند اجر بخصوصی برای آنان در نظر گرفته است .

آیت الله حسینی شاهرودی عنوان کرد: مبانی انقلاب اسلامی ترویج دین است نه مذهب و بر این اساس ما تاکنون ۱۲ کنگره امام شافعی را در داخل و خارج از کشور برگزار کرده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: شیعه و سنی فرقی ندارند و در بیشتر از ۹۶ درصد موضوعات یکی هستند و فقط در برخی موضوعات فرعی فرق می‌کنند‌.

امام جمعه مریوان نیز در سخنان خود بیان کرد: روحانیون از بدو تولد تا زمان مرگ، انسان را همراهی می‌کنند و وظیفه هدایت انسان به راه راست که ادامه راه پیامبران الهی است را برعهده دارند .

ماموستا شیرزادی برگزاری همایش و تجلیل از روحانیون را امری پسندیده خواند و افزود: تجلیل و قدردانی از روحانیون باید قبل از فوت صورت گیرد، چرا که بعد از فوت، روحانیون اجر و پاداش خود را از خداوند دریافت می کنند .

در‌ پایان این همایش  مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اهدای لوح تقدیر از روحانیون پیشکسوت شهرستان مریوان تجلیل کرد.

 انتهای پیام/م

روحانیون پیشکسوت مریوانی تجلیل شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.