مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان:

قطعی‌های مکرر برق مناطق لرستان در اوج گرما

در پی اعتراضات مردمی مبنی بر قطعی‌های مکرر برق، مدیرعامل شرکت توزیع برق از افزایش ۶۰ درصدی مصرف در لرستان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ طی روز‌های اخیر برق برخی شهر‌های لرستان مانند خرم‌آباد پلدختر و روستا‌های استان در ساعاتی از روز که بعضا اوج گرما نیز هست قطع می‌شود که این موضوع باعث نارضایتی مردم شده و خواستار پاسخگویی مسئولان هستند.

 فریدون خودنیا، مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان، در این باره گفت: در سال گذشته و ابتدای امسال روی تمامی خطوط شهری انتقال برق توسط خط گرم تعمیراتی انجام شد تا از قطعی برق جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه مصرف برق تا ۱.۲ برابر ظرفیت شبکه طبیعی است، افزود: علیرغم اقداماتی که انجام شده در نقاطی از شهر ضعیفی جریان برق را داریم که به خاطر عمر خطوط بر آن‌ها از نظر عایقی فشار وارد شده و در نهایت دچار اتصالی می‌شوند که تا برطرف کردن این نقص ممکن است بین ۲۰ دقیقه تا دو ساعت طول بکشد.

خودنیا گفت: در خیابان دانش واقع در محله ناصرخسرو پست زیرزمینی ما به علت مصرف بالا آتش گرفت که آن را پاکسازی کردیم و از ۱۲.۵ ظهر تا پنج بعدازظهر زمان برد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان از آتش گرفتن ترانسفور جنوب شهر خرم‌آباد خبر داد و گفت: تا پیدا و برطرف کردن مشکل آن چند ساعت طول کشید.

وی با اشاره به اینکه مصرف برق استان به حد قرمز رسیده است، ادامه داد: دو درصد بیشتر از این مقدار مصرف داشته باشیم قطعاً دچار خاموشی خواهیم شد.

خودنیا با بیان اینکه هم اکنون مشترکین مازاد بر انشعاب مصرف می‌کنند، گفت: براساس آمار مصرف ۲۰ تا ۳۰ درصد بالاتر است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: پرسنل شرکت به صورت ۲۴ ساعته آماده خدمات‌رسانی و رفع نواقص و عیوب شبکه انتقال بوده و خاموشی‌های استان به مراتب کمتر از استان‌های خنک‌تر است.

وی به خرید تمامی تجهیزات و امکانات لازم اشاره کرد و گفت: در این خصوص مشکلی وجود ندارد و هر جا نقصی باشد سریعاً اقدام می‌کنیم.

خودنیا در ادامه افزود: هم اکنون مصرف برق استان به ۵۹۰ مگاوات رسیده که در شرایط عادی این آمار ۳۵۰ مگاوات بوده و حدود ۶۰ درصد مصرف برق استان افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان ادامه داد: طبیعی است که با این شرایط قطعی برق داشته باشیم و ما تمام سعی خود را برای برطرف کردن آن به کار بسته‌ایم.

وی با بیان اینکه هم اکنون وضعیت شبکه عادی است، گفت: متأسفانه مصرف بالاست برای همین از تمامی هم‌استانی‌ها درخواست می‌شود راهکار‌های مدیریتی مصرف برق را رعایت کنند تا شاهد قطعی نباشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان افزود: توصیه می‎شود درجه کولر گازی روی ۲۴ تا ۲۶ باشد و همشهریان از دور کند کولر آبی استفاده کنند. همچنین مصارف سنگین برق به ساعت ۱۱ شب به بعد و یا ابتدای صبح تغییر داده شود و در طول روز همزمان بکارگیری نشود.

خودنیا با بیان اینکه سه درصد برق مصرفی مربوط به حالت استندبای دستگاه‌ها و لوازم برقی است، گفت: درخواست می‌شود وسایل برقی به طور کامل خاموش شوند تا مصرف برق کاهش یابد.

انتهای پیام / د


قطعی‌های مکرر برق مناطق لرستان در اوج گرما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.