احتمال وضع تحریم‌های جدید آمریکا علیه بانک‌های چینی به دلیل ارتباط با کره‌شمالی!

یک روزنامه آمریکایی در مطلبی نوشت دولت ترامپ ممکن است تحریم‌های جدیدی را علیه بانک‌های چینی به اتهام ارتباط آن‌ها با پیونگ‌یانگ اعمال کند.

احتمال وضع تحریم‌های جدید آمریکا علیه بانک‌های چینیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛  پایگاه اینترنتی روزنامه آمریکایی «کریسشن ساینس مانیتور» چاپ بوستون با انتشار مطلبی به نقل از دو مقام ارشد آمریکایی، نوشت واشنگتن به دلیل آنکه پکن تاکنون اقدامات کافی را برای کنترل پیونگ‌یانگ انجام نداده، دچار استیصال شده است؛ بنابراین دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، ممکن است تحریم‌‌های جدیدی را علیه بانک‌ها و مؤسسات کوچک چینی که با کره شمالی معاملات تجاری دارند، اعمال کند.

یکی از این مقامات ارشد آمریکایی در ادامه افزود اقدامات تنبیهی آمریکا ابتدا علیه مؤسسات نه چندان معروف چینی و شرکت های صوری که با کره شمالی در ارتباط هستند، اجرا خواهد شد. وی افزود در مقطع کنونی، بانک‌های بزرگ چینی از تحریم های جدید آمریکا در امان خواهند بود.

از سوی دیگر، منابع وابسته به دولت آمریکا در گفتگو با رویترز اظهار داشتند زمان و نوع اقدامات (تنبیهی) آمریکا به پاسخ پکن به فشارهای واشنگتن برای اتخاذ مواضع سختگیرانه‌تر در قبال کره شمالی در دیدار بلندپایه اقتصادی مقامات دو کشور در شهر واشنگتن بستگی دارد. این گفتگوها قرار است روز چهارشنبه انجام شود.

ترامپ و مشاوران ارشدش در روزهای اخیر -به ویژه پس از آزمایش موفقیت آمیز یک فروند موشک بالستیک قاره‌پیما از سوی کره شمالی- به مقامات چینی تفهیم کرده اند که صبر آن‌ها درخصوص مسئله پیونگ‌یانگ رو به اتمام است. کارشناسان نظامی معتقدند کره شمالی اکنون قادر است با استفاده از این موشک منطقه آلاسکا را مورد هدف قرار دهد.

آمریکا همچنین، به چین هشدار داده است در صورتی که این کشور برای کنترل رفتارهای همسایه خود (کره شمالی) اقدامات جدی تری را صورت ندهد، باید در انتظار اقدامات تنبیهی واشنگتن در زمینه‌های اقتصادی و تجاری باشد.

سخن از اعمال تحریم‌ علیه شرکت‌های چینی پس از آن مطرح شد که پکن و مسکو تلاش های «نیکی هیلی»، نماینده ویژه آمریکا در سازمان ملل متحد، برای صدور قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی و اعمال تحریم های بیشتر بین المللی ضد این کشور را ناکام گذاشتند.

طبق اظهارات یک مقام آمریکایی، دونالد ترامپ در دیدار ماه آوریل با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، در فلوریدا، فهرستی شامل بیش از 10 شرکت چینی را در اختیار وی قرار داد. نام شرکت های چینی که قرار است تحت تحریم های جدید آمریکا قرار گیرند، در این فهرست بوده است. این مقام آمریکایی در ادامه افزود صبر ترامپ در قبال چین رو به اتمام است و وضع تحریم‌های سنگین‌ واشنگتن علیه پکن در آینده نزدیک چندان دور از ذهن نیست. این در حالی است که مقامات کاخ سفید از اظهارنظر در این خصوص خودداری کردند.

از سوی دیگر، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد پکن مخالف اعمال تحریم های یک‌جانبه علیه پیونگ‌یانگ خارج از چهارچوب قوانین سازمان ملل متحد است. وی تأکید کرد چین تاکنون به قطعنامه‌های سازمان ملل درخصوص کره شمالی به طور کامل پایبند بوده است.

کره شمالی بامداد روز 13 تیرماه و همزمان با روز استقلال آمریکا، یک فروند موشک بالستیک را آزمایش کرد. گمان می‌رود این موشک در یک منطقه اقتصادی در خاک ژاپن فرود آمده باشد. کره شمالی در حالی این آزمایش موشکی را انجام داد که تنها سه روز به برگزاری نشست سالانه سران گروه 20 در شهر هامبورگ آلمان باقی مانده بود.

کره شمالی پس از این آزمایش موشکی که درست چند ساعت پس از گفتگوی تلفنی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، درباره آزمایش موشکی پیونگ یانگ، اعلام کرد این موشک بالستیک پرتاب شده از نوع موشک‌های قاره‌پیما بوده است. پیونگ یانگ همچنین اعلام کرد پرتاب این موشک موفقیت‌آمیز بوده است. برخی کارشناسان سیاسی معتقدند موشکی که کره شمالی به تازگی آزمایش کرد، قابلیت هدف قرار دادن آلاسکا را دارد.

 

انتهای پیام/

 

آمریکا بانک‌های چینی را تحریم می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار