معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست لرستان:

تعطیلی کارخانه سیمان دورود به علت مشکلات زیست محیطی

فاز ۳ کارخانه سیمان دورود به علت مشکلات زیست محیطی تعطیل شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  الهام برنا، معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست لرستان گفت: فاز سوم کارخانه سیمان دورود به علت مشکلات زیست محیطی به مدت ۴۰ روز تعطیل شده است.

برنا افزود: پس از رصد و پایش فاز سه این کارخانه به دلیل شوک‌های وارده مشخص شد، مقدار خروجی ذرات در حد استاندارد نیست و در این رابطه اخطاریه زیست محیطی صادر و پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

وی با بیان اینکه مسئولان کارخانه برای رفع مشکل آلودگی فاز سوم  کارخانه  سیمان دورود تعهد داده‌اند گفت: این فاز کارخانه در مهلت مقرر رفع آلودگی هم اکنون تعطیل بوده و فرایند تعمیرات اساسی و کنترل آلاینده‌ها و سیستم کاهنده ذرات در حال انجام است.

برنا در ادامه گفت: بعد از اتمام کار تعمیرات، عملکرد این فاز مجدد پایش می‌شود و چنانچه حد استاندارد‌های زیست محیطی رعایت شود فعالیت آن آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه کارخانه سیمان دورود سه فاز دارد گفت: فاز نخست این کارخانه به علت نبود مشتری خاص برای نوع سیمان تولیدی تعطیل است و علت تعطیلی آن بحث زیست‌محیطی نیست.

برنا افزود: فاز دوم کارخانه هم روزانه دو هزار تن ظرفیت تولید دارد و هم اکنون با رعایت استاندارد‌های زیست محیطی فعال بوده و مشکلی ندارد و ظرفیت تولید فاز سوم کارخانه سیمان دورود ۲ هزار و ۵۰۰ تن در روز است.

انتهای پیام / د


تعطیلی کارخانه سیمان دورود به علت مشکلات زیست محیطی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.