نماینده پارلمان افغانستان:

مبارزه دولت با داعش در شرق افغانستان واقعیت ندارد

نماینده ولایت ننگرهار در پارلمان افغانستان گزارش‌های اخیر وزارت دفاع این کشور درباره تصفیه افراد گروه تروریستی داعش در این ولایت را به دور از واقعیت اعلام کرد.

مبارزه دولت با داعش در شرق افغانستان واقعیت نداردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع افغانستان به تازگی اعلام کرده که نیروهای امنیتی افغان طی چند عملیات نظامی در منطقه «تورا بورا» را از گروه تروریستی داعش تصفیه کرده است.

«ظاهرقدیر» معاون سابق پارلمان افغانستان و نماینده ولایت ننگرهار در صحن عمومی این مجلس اعلام کرد که تصفیه منطقه استراتژیک «تورا بورا» در ننگرهار توسط نیروهای امنیتی افغان فقط یک ادعا است و حقیقت ندارد.

منطقه تورا بورا در شهرستان «چپرهار» ولایت ننگرهار موقعیت دارد که پناهگاهای مستحکمی در برابر حملات هوایی محسوب می‌شود که قبل از این توسط آمریکا برای مقابله مجاهدین با اشغال شوروی سابق ساخته شده بود.

نماینده ننگرهار در پارلمان گفت: «وزیر دفاع و فرمانده تیپ ارتش در شرق افغانستان مدعی هستند که 2500 نظامی افغان را در این منطقه مستقر کرده‌اند و منطقه را از وجود داعش پاک کرده‌اند اما آنها دروغ می‌گویند هیچ پیشروی صورت نگرفته است».

وی در ادامه از رئیس‌جمهور افغانستان و رهبری نهادهای امنیتی افغان خواست تا برای سرکوب واقعی این گروه تروریستی اقدام کنند.

ظاهر قدیر به حکومت افغانستان هشدار داد که در صورت عدم اتخاذ اقدامات لازم برای سرکوب گروه تروریستی داعش با راه اندازی اعتراضات مدنی بزرگراه جلال‌آباد-کابل را به ترافیک مسدود خواهد کرد.

اوایل ماه جاری اخباری مبنی بر انتقال جنگجویان داعش توسط بالگردهای ناشناس به منطقه تورا بورا منتشر شده بود که واکنش روسیه را نیز در پی داشت.

از سوی دیگر، طالبان مدعی هستند که این منطقه تحت این گروه قرار دارد و داعش تنها بر منطقه محدودی در حد یک روستا در مناطق همجوار تورا بورا تسلط دارد.

قبل از این نیز ظاهر قدیر در واکنش به اظهارات مقامات امنیتی افغان مبنی بر تصفیه این مناطق تصریح کرده بود که 60 درصد از این منطقه در کنترل داعش قرار دارد.

انتهای پیام/.

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار