روسیه:

پرواز‌های مشکوک در افغانستان بررسی شود

نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان در گفتگو با یک رسانه روسی گفته است مسکو خواستار وضاحت امریکا و کشورهای غربی در مورد پشتیبانی «هواپیماهای ناشناس» از گروه داعش در افغانستان است.

پرواز‌های مشکوک در افغانستان بررسی شودبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان گفته است که این چرخبال‌های مشکوک در بخش‌های شرقی، به داعش جنافزار انتقال می‌دهد.

نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان در گفتگو با یک رسانه روسی گفته است مسکو خواستار وضاحت امریکا و کشورهای غربی در مورد پشتیبانی «هواپیماهای ناشناس» از گروه داعش در افغانستان است.

ضمیر کابلوف گفته است گزارش ها درمورد انتقال افراد داعش توسط چرخ بال‌های مشکوک و رساندن جنگ افزار به آنها برای خیلی نگران کننده است.

‎‎نماینده ویژه روسیه برای افغانستان گفته است: پرواز چرخبالهای ناشناس در حریم هوایی افغانستان توسط دیپلمات‌های روسی در شورای امنیت سازمان ملل مطرح شده و مسکو از دفتر سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) انتظار دارد تا یک گزارش جامع را در این مورد تهیه کند.

در این میان مسکو همچنان از متحدان ناتو که کنترول حریم هوایی افغانستان را به دوش دارد می‌خواهد تا در این مورد وضاحت دهند.

پس از سر و صدا ها در پیوند به گشت و گذار چرخبال های ناشناس در شمال و شرق کشور وزارت دفاع هیاتی را گماشت تا این ادعاها را بررسی کند.

حالا محمد رادمنش، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان، گزارش‌های گشت و گزار چرخبال‌های مشکوک در فضای افغانستان را رد می‌کند.

جاوید کوهستانی یکی از آگاهان استخباراتی به این باور است که نشست چرخبال‌ها به ویژه در شمال به دور از واقعیت نیست و نیروهای خارجی باید در این مورد پاسخگو باشند.

 این در حالیست که چندی پیش سخنگوی وزارت خارجه روسیه در یک نشست خبری گفت که مسکو اطلاعات تازه در اختیار دارد که چرخبال های ناشناس افراد مسلح داعش را انتقال می‌دهند و علاوه بر این، در شرق افغانستان به آنها سلاح و مهمات رسانده می‌شود. اما رییس امنیت ملی هفته‌های پیش درمجلس سنا نیز این موضوع را کرد

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار