اتمر به قزاقستان رفت

دفتر رسانه‌های شورای امنیت ملی ارگ با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید که اتمر در نخستین گام روز گذشته روانۀ آستانه، پایتخت قزاقستان شده است.

اتمر به قزاقستان رفتبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دفتر رسانه‌های شورای امنیت ملی ارگ با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید که آقای اتمر در نخستین گام روانۀ آستانه، پایتخت قزاقستان گردیده‌است.

مشاور امنیت ملی در این سفر با مقام‌های سیاسی و نظامی قزاقستان در بارۀ تامین صلح و ثبات در افغانستان و منطقه، به ویژه چگونه‌گی مبارزه با هراس‌افگنی صحبت خواهد کرد.

در خبرنامه گفته شده که محمد حنیف اتمر در قزاقستان هم‌چنان در بارۀ توسعۀ هم‌کاری‌های دوجانبه میان کابل و آستانه و موضوعات تقیبی نشست‌های قبلی گفت‌گو می‌کند.

سپس مشاور امنیت ملی از قزاقستان راهی ازبکستان خواهد شد و در آن‌جا نیز با مقام‌های ارشد آن کشور در بارۀ تداوم چگونه‌گی هم‌کاری‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی میان دو کشور بحث خواهد نمود.

در خبرنامه گفته شده که هیئتی که در راس آن داکتر همایون قیومی مشاور اقتصادی رییس جمهور قرار دارد نیز به هیئت بلندپایۀ امنیتی در ازبکستان می‌پیوندد تا به گونۀ مشترک به بحث‌های سیاسی و اقتصادی میان دو کشور بپردازند.

البته باید یادآور گردید که در قزاقستان نیزمشاور امنیت ملی با مقام‌های آن کشور در مورد صلح و چگونه‌گی مبارزه با تروریزم گفت‌گو خواهد نمود.


انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار