نشست خبری سخنگوی وزارت بهداشت/ ۲

باید در بحث آموزش های جنسی و مهارتی فراتر برویم

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: آموزش سبک زندگی برای جلوگیری از خشونت‌های جنسی از کودکی باید صورت بگیرد و باید در این مورد فراتر برویم.

باید در بحث آموزش های جنسی و مهارتی فراتر برویمبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایرج حریرچی قائم مقام وزیر و سخنگوی وزارت بهداشت صبح امروز در نشست خبری که در ساختمان مرکزی این وزارتخانه برگزار شد، اظهار کرد: آموزش‌های جنسی و رفتاری باید مطابق فرهنگ و هنر و آداب و رسوم ملی برای افراد مختلف در رده‌های سنی گوناگونی با توجه به معیارهای ملی، صنعتی و دینی و با تایید مراجع ذیربط انجام شود.

 وی عنوان کرد: تعداد قابل توجهی از مهارت‌های زندگی باید قبل از دیپلم و مقطع ابتدایی به کودکان و افراد آموزش داده شود زیرا فراگیری سبک زندگی پس از فارغ تحصیلی از مقطع دیپلم و دانشگاه دیر است.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه باید در خانواده‌ها مهارت‌های ارتباطی آموزش داده شود، افزود: بسیاری از مشکلات اعتیاد به خاطر آموزش غیر صحیح نه گفتن فرزندان به دوستان ناباب است که با فراگیری مهارت‌های علمی در بین افراد اجتماع می‌توان از بروز بسیاری از اعتیادها در کشور پیشگیری کرد در کشورهای اروپای غربی که آزادی در آنها زیاد است 25 درصدی از دختران آنها مورد خشونت های جنسی قرار می‌گیرند که متاسفانه نمی‌توان با اعتماد گفت این گونه مسائل و مشکلات در کشور ما صفر است.

وی با بیان اینکه بروز حوادثی مثل حادثه آتنا زنگ خطری برای کشور محسوب می‌شود، تاکید کرد: باید آموزش‌های کامل و کافی به والدین، خانواده‌ها داده شود تا از بروز این گونه مسائل و خشونت‌های جنسی جلوگیری شود.

حریرچی گفت: بسیاری از خشونت‌ها به وسیله افراد آشنا می‌شود و ما باید آموزش‌ها را در محیط، مدارس، مکان‌های اجتماعی و مساجد انجام شود و در این زمینه اطلاع رسانی خوبی در این زمینه صورت بگیرد.

انتهای پیام/

 25 درصد دختران اروپایی مورد خشونت جنسی قرار می گیرند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۲۷ تير ۱۳۹۶
الاغ اتنا چه ربطی به این قضیه داره پدرسوخته!
تو غرب مثل سگ دارن همدیگه رو میکشن مشخصه رحم به صغیر و کبیر نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۲۷ تير ۱۳۹۶
واله با این تبلتا بچه های کوچیکم چش و گوششون واز شده
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۱:۳۲ ۲۶ تير ۱۳۹۶
ممنون بابت اطلاعاتتون
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۱:۳۱ ۲۶ تير ۱۳۹۶
ممنون بابت اطلاعاتتون
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۳۱ ۲۶ تير ۱۳۹۶
مرسی
آخرین اخبار