مشهد؛

عنوان "حلال" از مهم‌ترین کلید واژه‌های دینی

عنوان حلال از کلید واژه‌های دینی است که مشخص کننده گستره و قلمرو و اعمال و رفتار مومنان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهدحجت الاسلام والمسلمین سید محمود طباطبایی دبیر علمی اولین همایش بین المللی فراورده‌های حلال در شهرک دانش سلامت گفت:هدف این همایش علمی بررسی مسایل و خلا‌های پژوهشی در حوزه غذا، دارو و فراورده‌های آرایشی و بهداشتی و پوشاک حلال در سه محور شریعت، پژوهش و فناوری و اقتصاد است.

وی افزود:عنوان حلال از کلید واژه‌های دینی است که مشخص کننده گستره و قلمرو و اعمال و رفتار مومنان می‌باشد.

دبیر علمی اولین همایش بین المللی فراورده‌های حلال در شهرک دانش سلامت گفت:در جهان امروز اقبال به استفاده از موضوعاتی با پسوند حلال در حوزه‌های مختلفی، چون غذا، دارو، فراورده‌های ارایشی و بهداشتی، پوشاک و ... مطرح است که حجم قابل توجهی از استفاده کنندگان آن غیر مسلمان و غیر متدینان به ادیان و مذاهب هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود طباطبایی افزود: استفاده از حلال و آثار آن بر زندگی مادی و معنوی و ضرورت بهره گیری از پژوهش‌ها و فناوری‌های نوین در تولید و نظارت فراورده‌های حلال و نیز توسعه صادرات و واردات با برچسب حلال در حوزه اقتصادبسیار مورد اهمیت است.

وی ادامه داد:اهمیت این مسئله موجب شد تا براساس مصوبه کارگروه سلامت و امنیت غذای استان خراسان رضوی، برگزاری همایشی بین المللی تحت عنوان فراورده‌های حلال درراستای رویداد مشهد ٢٠١٧ در دستور کار قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین محمود طباطبایی گفت:در این همایش دعوت میشود تا پژوهشگران با رعایت مراحل تدوین مقالات خود را به سایت رسمی همایش جهت پذیرش ارسال کنند.

انتهای پیام// ه. ج.



برگزاری اولین همایش بین المللی فراورده‌های حلال در مشهد

برچسب ها: حلال ، مشهد ، خراسان رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.