درخشش در قاره کهن/ غروب سرزمین آفتاب زیر سایه کاراته کاهای ایران

تیم ملی کاراته کشورمان برای نخستین بار بر سکوی نخست مسابقات قهرمانی آسیا ایستاد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پرونده هفدهمین دوره مسابقات کاراته آسیا با قهرمانی تیم ملی کشورمان در چهار رده سنی بسته شد. تیم ملی کاراته بزرگسالان کشورمان در شانزدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی کاراته آسیا در جایگاه سوم مسابقات قرار گرفته بود و اکنون در هفدهمین حضور، سومین قهرمانی‌اش را بدست آورد.

تیم ملی کاراته نوجوانان، جوانان و امید ایران در دوره پانزدهم رقابت‌های قهرمانی کاراته آسیا ، عنوان نائب قهرمانی را کسب کرده بود و حالا در کنار رده بزرگسالان کشورمان توانست در شانزدهمین حضورش چهارمین عنوان قهرمانی را کسب کند.

تیم ملی کاراته بزرگسالان کشورمان كه امسال حضور در رقابت های لیگ جهانی کاراته وان را تجربه و در بازی های کشورهای اسلامی باکو نتایج ضعیفی کسب کرده بود، با تصمیم فدراسیون و کادر فنی، بلافاصله پس از بازگشت از باکو، برپایی مسابقات انتخابی تیم ملی و انتخاب نفرات اصلی در هر دو گروه مردان و بانوان را در دستور کار قرار داد تا در فرصت باقی مانده به رقابت‌های قهرمانی کاراته آسیا، بتوانند اردوهای آمادگی بیشتری را برگزار کنند تا با یک عملکرد درخشان قهرمانی آسیا را بدست آورند.

در همین راستا و  به منظور افزایش آمادگی کاراته کاران رده پایه، کادر فنی تیم های ملی تصمیم گرفت که  ملی پوشان  رده  پایه در کنار کاراته کاهای بزرگسال به تمرین بپردازند تا از تجربیاتی که ملی پوشان رده بزرگسالان در میادین جهانی داشتند استفاده کنند و با آمادگی بر روی تاتامی روند.

خوشبختانه این تصمیم منجر به موفقیت شد و  کاراته کاهای نوجوان، جوان و امید ایران در این دوره از مسابقات قهرمانی کاراته آسیا با کسب 10 مدال طلا، 6 نقره و 4 برنز برای چهارمین بار قهرمان قاره کهن شدند.کسب عنوان قهرمانی آسیا توسط کاراته کاهای جوان کشورمان انگیزه ملی پوشان بزرگسال را افزایش داد تا آنها نیز برای کسب عنوان قهرمانی تلاش کنند.

درخشش در قاره کهن/عبور کاراته کاهای ایران از چشم بادامی ها


با وجود اینکه کشور میزبان برای رسیدن به مدال و عنوان قهرمانی از ناداوری در رده بزرگسالان هم چشم پوشی نکرد و مدال طلای مجید حسن نیا را به نقره تبدیل کرد اما این موضوع نتوانست مانع از قهرمانی تیم ملی کاراته ایران شود و ملی پوشان ایران با کسب مدال های مختلف و قهرمانی در بخش کومیته برای سومین بار قهرمان آسیا شدند تا برای نخستین بار ایران در رقابت‌های قهرمانی کاراته آسیا در هر چهار رده سنی خود و در هر دو بخش مردان و بانوان به عنوان قهرمانی دست پیدا کند.

پرونده هفدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی کاراته آسیا در شرایطی بسته شد كه تیم‌های ملی ایران همواره در جمع تیم‌های مدال آور این مسابقات قرار داشتند. این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا که با حضور ۶۶۰ ورزشکار از ۲۷ کشور به مدت چهار روز در آستانا قزاقستان برگزار شد، تیم‌ ملی کاراته کشورمان در رده های مختلف با کسب 20 مدال طلا، 12 نقره و 10 برنز توانست بر بام قاره کهن قرار گیرد.

تیم ژاپن که از مدعیان اصلی قهرمانی بود با کسب 16 مدال طلا، 8 نقره و 14 برنز دوم شد و تيم قزاقستان ميزبان رقابت ها با 8 طلا، 6نقره و 13 برنز در مكان سوم ايستاد.

 

درخشش در قاره کهن/عبور کاراته کاهای ایران از چشم بادامی ها

تيم های عربستان با 5 طلا، 2نقره و 10 برنز و اندونزی با يك طلا، 4 نقره و 7 برنز به ترتیب در مکان های چهارم و پنجم قرار گرفتند.

رقابت‌های قهرمانی کاراته آسیا در حالی برای چهارمین بار بصورت همزمان در تمام رده های سنی برگزار شد که در سه دوره قبلی، تیم‌ ژاپن موفق شده بود در رده بندی کلی مدال ها قهرمانی را از آن خود کند و تیم ایران همواره در مکان دوم جدول رده بندی توزیع مدالها قرار گرفت.

در سال 2011 چین‌ میزبان کاراته کاهای نوجوان، جوان، امید و بزرگسال در هردو بخش مردان و زنان بود، تیم ژاپن با 14 طلا، 7 نقره و 10 برنز قهرمانی را از آن خود کرد و ایران با 11 طلا، 7 نقره و 9 برنز نایب قهرمان شد و چین میزبان با 5 طلا، 6 نقره و 5 برنز به مقام سوم دست یافت.

رقابت‌های قهرمانی کاراته آسیا در سال 2012 در تاشکند ازبکستان  برگزار شد و باز هم مانند دوره قبل تیم ژاپن با 17 طلا، 5 نقره و 5 برنز قهرمان شد و تیم ملی کاراته کشورمان با کسب 11 طلا، 7 نقره و 16 برنز نائب قهرمان شدند و تیم قزاقستان هم با 3 طلا، 4 نقره و 5 برنز بجای چین، تیم سوم معرفی شد.

سال 2013رقابت‌های قهرمانی کاراته آسیا با میزبانی امارات برگزار شد، جایی که ژاپن بار دیگر توانست عنوان قهرمان خود را تکرار کند. کاراته کاهای ژاپن در تاتامی دبی 16 طلا، 7 نقره و 5 نشان برنز کسب کردند. ملی پوشان کشورمان اگرچه یک طلا بیشتر از دو دوره قبل گرفتند، اما باز هم نایب قهرمان شدند. کاراته کاهای ایران موفق به کسب 12 طلا، 9 نقره و 11 برنز شدند و تیم کویت با 2 طلا، 4 نقره و 6 برنز تیم سوم آسیا معرفی شد.

درخشش در قاره کهن/عبور کاراته کاهای ایران از چشم بادامی ها


با این اوصاف و نگاهی به كارنامه تیم‌های ملی کاراته ایران در این رقابت‌ها مشخص می‌شود كه نمایندگان کاراته کشورمان همیشه در جمع مدال‌آوران مسابقات قهرمانی آسیا قرار داشتند و این نشان‌دهنده این است كه کاراته ایران قدرت اول کاراته قاره کهن به شمار می‌رود.



روحانی: کاراته کاهای ایران با غیرت خود قهرمان شدند


حسن روحانی سرمربی تیم های ملی پایه درباره قهرمانی تیم های ملی در مسابقات قهرمانی آسیا بیان کرد: برای چهارمین بار بود که به طور همزمان در تمام رده ها مسابقات برگزار شد و با توجه به المپیکی شدن کاراته تمام کشورها با آمادگی زیادی شرکت کرده بودند و سطح فنی این رقابت ها بسیار بالا بود.

او ادامه داد: ملی پوشان کاراته کشورمان در هر چهار رده با کمترین امکانات و کمبود اردوهای تدارکاتی خوب و مشکلات بودجه ای فروان با غیرت و تعصب شان توانستند عنوان قهرمانی را از آن ایران کنند و برای نخستین بار در جدول توزیع مدال ها در مکان نخست و جلوتر از ژاپن قرار گیرند.ملی پوشان کاراته با کمترین امکانات بهترین نتیجه تاریخ ورزش کاراته ایران را رقم زدند و به قولی که به وزیر ورزش داده بودند عمل کردند و با قهرمانی به کشور برگشتند. امیدوارم وزارت هم از کاراته حمایت کند تا بتوانیم در رقابت های جهانی هم شگفت انگیز ظاهر شویم.

روحانی افزود: فدراسیون دچار مشکل بودجه ای است و بدهی های فراوانی دارد و با شرایط خیلی سخت اردوها و اعزام ملی پوشان را انجام می دهد.کاراته برای قهرمانی و درخشش در المپیک 2020 توکیو نیاز به تدارکات، برگزاری اردوهای متعدد، حضور در مسابقات برون مرزی و یک خانه تخصصی کاراته دارد تا ملی پوشان در آرامش و با آمادگی بالا در رقابت ها حاضر شوند.

او تصریح کرد: زمانیکه در زمان های کوتاه به آغاز مسابقات امکانات اندکی در اختیار تیم ها قرار گیرد و  این تجهیزات تا مسابقات بعدی از دسترس خارج شود، نمی توان به موفقیت کاراته امیدوار بود. تیم ملی کاراته بزرگسالان خیلی دیر اردوی آمادگی خود را برای بازی های کشورهای اسلامی باکو آغاز کرد و نتیجه آن ناکامی ملی پوشان ایران در این بازی ها بود.

روحانی اظهار داشت: در آبان ماه سال جاری، مسابقات جهانی در اسپانیا برگزار می شود، برای موفقیت در این رقابت ها که سطح خیلی بالایی دارد به حمایت وزارت ورزش از فدراسیون نیاز است تا بتوانیم اردوهای منظمی داشته باشیم و در چند مسابقه برون مرزی شرکت کنیم چراکه قهرمانی در جهان به راحتی کسب نمی شود.

وی عنوان کرد: از وزیر ورزش و جوانان می خواهم که نگاه ویژه ای به کاراته داشته باشد تا بتوانیم با حمایت های وزارت مشکلات فدراسیون را برطرف کنیم و سهمیه های زیادی از المپیک 2020 توکیو بدست آوریم.

سرمربی تیم های ملی پایه در پایان خاطر نشان کرد: تیم های ملی ما کادر فنی خوبی دارد و تمام تلاششان را به کار می گیرند که ملی پوشان در مسابقات آینده عملکرد خوبی داشته باشند اما موفقیت در رقابت ها و کسب عنوان قهرمانی نیاز به حمایت مالی و تدارکاتی دارد.

درخشش در قاره کهن/عبور کاراته کاهای ایران از چشم بادامی ها

 

رده بندی مدالها در پايان مسابقات اين دوره:



1-ايران 20 طلا- 12 نقره- 10 برنز
2-ژاپن 16 طلا- 8 نقره- 14 برنز
3-قزاقستان 8 طلا- 6 نقره- 13 برنز
4-عربستان سعودی 5 طلا- 2 نقره-10 برنز
5-اندونزی 1 طلا- 4 نقره- 7برنز
6 چين تايپه 1 طلا- 3 نقره- 6 برنز
7- چين 1 طلا- 1 نقره- 5 برنز
8-اردن 1 طلا- 1 نقره- 4 برنز
9-مالزی 5 نقره و 9 برنز
10-ازبكستان 3 نقره- 10 برنز
11-قرقيزستان 3 نقره- 3 برنز
12-هنگ كنگ 2 نقره – 2 برنز
13- ويتنام 1 نقره- 6 برنز
14- تايلند 1 نقره- 3 برنز
15-تاجيكستان 1نقره
16-هند 2 برنز
17-ماكائو 1 برنز

انتهای پیام/



تیم ملی کاراته با اقتدار به قهرمانی آسیا دست یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار