واژگون شدن یک قایق حامل شماری از نیروهای واکنش سریع ارتش کامرون در جنوب این کشور

در حادثه واژگون شدن یک قایق حامل شماری از نیروهای نظامی عضو واحد ویژه واکنش سریع ارتش کامرون، یک نفر کشته شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ‌یک قایق حامل ده‌ها نفر از نیروهای نظامی عضو واحد ویژه واکنش سریع ارتش کامرون روز یکشنبه در سواحل جنوب غربی این کشور واژگون شد.

یک منبع امنیتی که نخواست هویتش فاش شود- درباره این حادثه گفت «این قایق روز یکشنبه در حدفاصل بین شهرهای لیمبه و باکاسی واژگون شد. ده‌ها نظامی از جمله یک سرهنگ در این قایق حضور داشتند.»

واحد واکنش سریع ارتش کامرون از نیروهای اصلی این کشور در مبارزه با تروریست‌های بوکو حرام در مناطق شمالی کشور محسوب می‌شود.

به گفته یک منبع نزدیک به ارتش کامرون، در این حادثه دست کم یک نفر کشته شده است و تلاش‌ها برای یافتن دیگر نیرو‌ها ادامه دارد.

این قایق علاوه بر نظامیان کامرونی، حامل مصالح ساختمانی مورد نیاز برای یک پایگاه نظامی در شبه جزیره باکاسی نیز بود؛ این واحد ارتش کامرون موفق شده بود در همین اواخر و پس از موجی از ناآرامی‌های ایجاد شده در این منطقه بر اثر آدم‌ربایی، امنیت را در آن برقرار کند.

گروه تروریستی بوکو حرام که همپیمان گروه داعش است ابتدا در نیجریه شکل گرفت و سپس فعالیت‌های خود را به کامرون، چاد و نیجر گسترش داد و در این کشور‌ها نیز دست به حملات متعددی زده است.

مناطق شمالی کامرون که با نیجر هم مرز است پس از ماه‌ها آرامش نسبی شاهد موج تازه‌ای از حملات بوده است که گمان می‌رود تروریست‌های بوکو حرام مسئول آن باشند.

هفته گذشته دو بمب‌گذار انتحاری با منفجر کردن خود در شمال شرق کامرون دست کم پانزده نفر را کشتند.

حدود ۲۰۰ هزار نفر از ساکنان روستاهای شمال کامرون به دلیل ترس از خشونت‌ها از خانه‌های خود گریخته‌اند.

انتهای پیام/

کشته شدن یک نظامی کامرونی در حادثه واژگونی یک قایق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار