تغییر دیدگاه نخست‌وزیر اسبق انگلیس؛

تونی بلر: جرمی کوربین می‌توانست نخست وزیر شود

تونی بلر برخلاف دیدگاه‌ قبلی خود اعلام کرد جرمی کوربین می‌توانست نخست وزیر انگلیس شود.

تونی بلر: جرمی کوربین می‌توانست نخست وزیر شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، «تونی بلر» نخست‌وزیر اسبق انگلیس در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت برخلاف دیدگاه قبلی‌اش اکنون باور دارد «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر می‌تواند نخست‌وزیر شود. بلر پیش از برگزاری انتخابات سراسری انگلیس از تأیید شخص جرمی کوربین امتناع کرد و به مردم گفت آنها باید برای شکل دادن یک گروه اپوزیسیون قوی در مقابل «ترزا می» نخست وزیر کنونی انگلیس به حزب کارگر رأی دهند.

بلر پس از گذشت یک سال گفت تغییراتی که در این مدت رخ داده از جمله پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و عملکرد فراتر از انتظار حزب کارگر در انتخابات ماه ژوئن او را متقاعد کردi که جرمی کوربین می‌تواند نخست وزیر انگلیس باشد. اما او هنوز هم باور دارد اگر کوربین بخواهد دولت انگلیس را پیش ببرد در نهایت با یک برنامه بازسازی نشده‌ چپگرا به این کشور آسیب می‌رساند.

بلر در مصاحبه با «ایان کاتز» سردبیر «نیوز نایت» گفت: «من اکنون چیزی را می‌پذیرم که اگر یک سال پیش از من می‌پرسیدید میگفتم غیر ممکن است. حال با توجه به تغییرات سیاسی که رخ داده است باید بگویم جرمی کوربین می‌توانست نخست وزیر شود». با اینکه بلر در سه انتخابات پیروز شده بود و یکی از زیرک ترین سیاستمدراران به حساب می‌آید اذعان کرد نه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و نه پیروزی ترامپ را پیش‌بینی نمی‌کرد.

تونی بلر اخیراً چندین بار در جاهای مختلف حضور پیدا کرده و خواستار توقف برکسیت شده است. از نظر او، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا آسیب‌هایی را برای این کشور در پی خواهد داشت. بلر برکسیت را یک اشتباه فاجعه‌بار برای کشورش توصیف می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار