وطن‌خواه مطرح کرد؛

هوشمندسازی مهمترین ابزار کنترل میزان مصارف تولیدات

دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: امروز به دلیل عدم کنترل میزان مصارف بسیاری از تولیدات، هوشمندسازی به عنوان یکی از ابزارهای مهم جهت رفع این مسئله پیشنهاد می‌شود.

هوشمندسازی مهمترین ابزار کنترل میزان مصارف تولیداتبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سیروس وطن‌خواه دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر در مراسم اختتامیه جشنواره و نمایشگاه محصولات و خدمات هوشمند عنوان کرد: از آنجایی که هم اکنون در عصر فرا اطلاعات زندگی می‌کنیم، لذا  زندگی ما به شدت متأثر از شرایط صنعت است.

وی ادامه داد: به زعم گزارشات سازمان‌های معتبر بین‌المللی و مجموعه مطالعات راهبردی کشور، بدون شک هوشمندسازی یکی از فناوری‌های مورد توجه مسئولان بوده و آمارهای اقتصادی در این حوزه در اذهان عمومی نمی‌گنجد و این مسئله نشان از اهمیت این موضوع دارد.

به گفته وطن‌خواه هوشمندسازی دارای مزایای بسیاری از جمله افزایش دقت اندازه‌گیری، کنترل و ارتقا کیفیت برق، افزایش صرفه جویی، ارتقا بهره‌وری و کاهش تلفات است به همین منظور با همکاری بالقوه دولت شورای عالی مجازی ابلاغیه دبیرخانه‌ای برای بخش هوشمندسازی در اردیبهشت سال جاری مصوب کرد.

وی در ادامه افزود: این موضوع چند وجهی در حوزه‌های مختلف یادآوری شد و در ابعاد امنیتی مورد بررسی قرار گرفت و در صورتیکه بخواهد به ساماندهی مورد نظر برسد، باید این فرآیند هوشمندسازی سیستم‌های نوین را به خوبی طی کند تا این پازل کامل شود، چراکه هدف از این اقدام خدمت‌رسانی به مردم است.

وطن‌خواه با بیان اینکه هوشمندسازی یکی از ابزارهای کنترل میزان مصارف است، افزود: امروزه به علت عدم کنترل دقیق میزان مصارف بسیاری از تولیدات این مسئله چه در سطح خانواده و چه در سطح جامعه مورد تأکید است و امید آن می‌رود تا این خلأ از طریق هوشمندسازی پر شده و شاهد خروجی مناسب باشیم.

وی در پایان بیان کرد: هوشمندسازی شبکه برق ترکیبی از مفاهیم دانشی، فناوری و میزان بهر‌ه‌وری با نگاه ملی و عدم نگاه بخشی است که امیدواریم با همکاری و اقدامات وزارت نیرو و شناسایی نقاط ضعف و قوت تمامی حوزه های دخیل از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان شاهد ثمرات مناسب این موضوع باشیم.

انتهای پیام/

هوشمندسازی یکی از ابزارهای کنترل میزان مصارف است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار