دیدار امیر کویت با وزیر خارجه فرانسه

ژان-ایو لو دریان در ادامه تلاش‌هایش برای حل بحران قطر، با امیر کویت دیدار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه الوطن، ژان-ایو لو دریان، وزیر خارجه فرانسه، امروز در چارچوب تلاش ها برای حل بحران میان قطر و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس با شیخ صباح احمد جابر الصباح، امیر کویت، دیدار کرد.

طبق اعلام خبرگزاری کویت، در این دیدار مقامات کویتی از جمله نخست وزیر، وزیر خارجه، مشاور دیوان امیری کویت، وزیر دولت در امور نخست وزیری و وزیر اطلاع رسانی نیز حضور داشتند. این خبرگزاری جزئیات بیشتری از این دیدار ارائه نداد.


کویت سومین ایستگاه وزیر خارجه فرانسه در سفر وی به کشورهای حاشیه خلیج فارس است که در چارچوب تلاش های پاریس برای حل بحران قطر انجام می شود.

شایان ذکر است در 5 ژوئن، مصر، عربستان، امارات و بحرین روابط خود را با قطر به بهانه حمایت این کشور از تروریسم قطع کردند؛ مسأله ای که از سوی دوحه تکذیب شده است. قطر این اتهامات را افترا و دروغ خوانده است.

همچنین در 22 ژوئن، چهار کشور مصر، عربستان، امارات و بحرین از طریق کویت فهرستی از مطالبات شامل 13 درخواست را برای ازسرگیری روابط با دوحه ارائه دادند که از جمله آنها تعطیلی شبکه الجزیره بود. دوحه این درخواست‌ ها را غیر منطقی و غیر واقع بینانه و غیرقابل اجرا قلمداد کرد. پس از پاسخ رسمی قطر به این درخواست ها، کشورهای تحریم کننده قطر با انتشار بیانیه ای از پاسخ منفی دوحه به درخواست هایشان انتقاد کردند و درخصوص اقدامات تنبیهی بیشتر علیه دوحه هشدار دادند. 

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار