نجابت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تصمیم عجولانه گرفتن برای تفکیک وزارتخانه‌ها راه به جایی نمی‌برد

نماینده سابق مجلس گفت: اگر مسئولین به عملکرد برخی وزاتخانه‌ها انتقادی دارند، تصمیم عجولانه برای تفکیک راه به جایی نمی‌برد.

حسین نجابت"حسین نجابت" نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تفکیک برخی وزارتخانه‌ها، اظهار داشت:  تصمیمات تند، متناسب با خط سیاسی و بدون مطالعه مشکلاتی را برای کشور ایجاد می‌کند. در همه برنامه‌ها مقرر شده است که دولت کوچک شود و تعداد وزارتخانه‌ها هم کاهش یابد.

وی ادامه داد: در راستای ادغام وزارتخانه‌ها اقداماتی در مجلس هشتم و نهم انجام و تصمیماتی گرفته شد که در  جهت کوچک سازی دولت بود. مثلا اگر دولت کارهایش را به بخش خصوصی واگذار می‌کرد برای بازرگانی نیاز به یک وزارتخانه کامل نبود، بنابراین  وزارت بازرگانی و صنعت و معدن ادغام شدند.

وی با بیان اینکه باید دولت در واردات و صادرات  نقش مستقیم ایفا نکند و نقش نظارت و برنامه‌ریزی داشته باشد، گفت: اگر مسئولین مربوطه انتقادی به عملکرد وزاتخانه‌های ادغام  شده دارند، علت کارآمد نبودن را پیدا و در جهت حل آن برنامه‌ریزی کنند چرا که تصمیم‌گیری‌های عجولانه، راه به جایی نمی‌برد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این اصل اساسی که دولت ما حجیم است و بودجه کشور را می‌خورد همه اتفاق نظر دارند بنابراین باید فکری برای این بشود لذا یکی از ابتدایی‌ترین راه‌ها این است که ساختارها اصلاح شوند و آنها را کوچک کنیم.

نجایت اضافه کرد: در مورد ورزش و جوانان هم به خاطر دارم بودجه‌های فراوانی به این سازمان می‌رفت، اما مجلس نمی‌توانست از مسئول یک سازمان سوال کند و پرسشگری داشته باشد، بنابراین تصمیم گرفته شد که سازمان ملی جوانان و تربیت بدنی یک وزارتخانه بشود.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بنا بر اهمیت ورزش و فراگیر بودن آن، مسئله جوانان به نوعی به حاشیه رفت و رها شد پس باید این را حل کنیم و اینکه به گذشته بازگردیم، چیزی حل نمی‌شود.

چگونگی تفکیک وزارت خانه ها

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار