خسروی وفا: نگرانی برای ورزش پارالمپیک ایران وجود ندارد

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین گفت: برای نخستین بار در طول تاریخ پارالمپیک بودجه مستقل داریم و به دور از نگرانی در مسابقات جهانی شرکت می کنیم.

خسروی وفا: نگرانی برای ورزش پارالمپیک ایران وجود نداردبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمود خسروی وفا در حاشیه مراسم افتتاحیه مسابقات قهرمانی کشور وزنه برداری جانبازان و معلولین بیان کرد: سال گذشته از ۱۷ میلیارد بودجه ای که برای ورزش جانبازان و معلولین پیش بینی شده بود تنها یازده میلیارد را کمیته ملی المپیک در اختیار ما قرار داد اما خوشبختانه سازمان مدیریت بودجه در سال جدید ۲۲ میلیارد را به ورزش جانبازان و معلولین اختصاص داده است و برای نخستین بار در طول تاریخ پارالمپیک، بودجه مستقلی داریم تا بدون دغدغه و نگرانی بتوانیم اردوها و مسابقات را برگزار کنیم.

او ادامه داد: در حال حاضر هیچ گونه نگرانی برای ورزش پارالمپیک ایران وجود ندارد و با آرامش فعالیتمان را ادامه می دهیم تا اهدافمان در پارآسیایی ۲۰۱۸ اندونزی و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو محقق شود.

خسروی وفا درمورد مسابقات قهرمانی کشور وزنه برداری عنوان کرد: تیم ملی وزنه برداری ایران در مهر ماه سال جاری مسابقات جهانی جوانان و بزرگسالان در کشور مکزیک را در پیش دارد و با وجود اینکه بدنه اصلی تیم ملی مشخص شده است اما برای چهره های تازه باید فرصتی را ایجاد می کردیم.

او افزود: این رقابت ها با حضور نمایندگان کمیته بین المللی پارالمپیک برگزار و به طور مستقیم رنکینگ ورزشکاران ثبت جهانی می شود تا برای حضور در مسابقات بین المللی بتوانیم از نفرات بیشتری استفاده کنیم.

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین بیان کرد: اردیبهشت ماه امسال هم با حضور نمایندگان IPC توانستیم رنکینگ ۷۵۰ ورزشکار را در رشته دو و میدانی ثبت جهانی کنیم. در مسابقات وزنه برداری هم شرایط را مشابه با رقابت های جهانی مهیا کردیم تا ورزشکاران بتوانند به نوعی میادین بین المللی را تجربه کنند.

وی ادامه داد: در کنار این مسابقات 2 دوره آموزشی کلاسبندی پزشکی و داوری با مدرسین جهانی برگزار کردیم تا با افزایش تعداد داوران بین المللی وزنه برداری  بتوانیم روی سکوهای پارالمپیک حضور داشته باشیم.

خسروی وفا در مورد برنامه های فدراسیون عنوان کرد: در حال حاضر تیم ملی دو و میدانی در مسابقات جهانی حضور دارد و تاکنون موفق به کسب یک مدال نقره و یک نشان برنز شدند که امیدواریم در روزهای آتی مدال های بیشتری کسب کنیم.

او تصریح کرد: هدف ما حضور موفق در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو و پارآسیایی ۲۰۱۸ اندونزی است و به همین منظور تیم های ملی در رشته های مختلف در مسابقات جهانی حضور پیدا می کنند. تیم های ملی تیر و کمان، تیراندازی و فوتبال هفت نفره به رقابت های جهانی اعزام می شوند.

رئیس کمیته ملی المپیک افزود: تیم ملی والیبال نشسته مردان و بانوان کشورمان با وجود تغییراتی که در ترکیبشان نسبت به پارالمپیک ریو وجود داشت در رقابت های آسیایی خوش درخشیدند و موفق به کسب سهمیه مسابقات جهانی شدند که در بخش بانوان برای نخستین بار این موضوع رخ داد.

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین در پایان خاطر نشان کرد: در پاییز سال جاری در مسابقات پارآسیایی جوانان امارات شرکت می کنیم و هدفمان حفظ عنوان نایب قهرمانی دوره قبل و ارتقا کیفیت مدال ها است.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار