یاسوج؛

اجرای 370 هکتار آبیاری تحت فشار در لنده

رئیس جهاد کشاورزی لنده گفت: 370 هکتار از زمین‌های این شهرستان در استان کهگیلویه و بویراحمد به سامانه‌های آبیاری تحت فشار مجهز شد.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مختار مشهدی زاده  در زمینه توسعه کشاورزی شهرستان لنده اظهار داشت: بهره برداری از طرح انتقال آب به 500 هکتار از زمین‌های کشاورزی آبلش، تعمیر و تجهیز ایستگاه پمپاژهای مناطق آبرزگه، تراب، ایدنک و بهشت آباد و احداث 5 هزار متر کانال آبیاری از دیگر طرح‌های مهم اجرا شده در حوزه کشاورزی شهرستان لنده از سال 1392 تاکنون بوده است.

مشهدی زاده بیان کرد: احداث جاده‌های بین مزارع، ایجاد 110 هکتار باغ، اجرای سه کیلومتر خط انتقال آب برای باغ‌های دلی مهرجان و 2 کیلومتر خط انتقال آب باغ های دلی خیارکار از دیگر طرح‌های اجرا شده برای توسعه زیرساخت‌های کشاورزی این شهرستان در دولت تدبیر و امید بوده است.

وی تصریح کرد که ترویج کشت گیاهان دارویی و ذرت برای اولین بار در دولت یازدهم برای افزایش درآمد مردم این شهرستان از دیگر دستاوردهای دولت در بخش کشاورزی است.

مشهدی زاده همچنین از اجرای 20 هزار نفر روز دوره آموزشی برای افزایش آگاهی‌های کشاورزان در چهار سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

وی پرداخت تسهیلات 10 میلیارد ریالی برای طرح‌های تأمین آب را یکی دیگر از خدمات دولت تدبیر و امید در شهرستان لنده ذکر کرد.

شهرستان لنده با جمعیتی حدود 23 هزار نفر و 86 روستا دارای سکنه در 300 کیلومتری جنوب غرب یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

انتهای پیام/ش

بیش از 10 هزار هکتار زمین کشاورزی در شهرستان لنده وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.