یزد؛

باید خودمراقبتی افراد جامعه در خصوص پیشگیری از بیمارها افزایش یابد

85 مرکز خدمات جامع سلامت، 92 پایگاه سلامت و 147 خانه بهداشت در استان آماده خدمات دهی به مراجعه کنندگان برای ارزیابی دقیقی از فشار خون، دیابت ، چربی، چاقی و تغدیه آنها است.

لطفی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  گفت:تصویب 5 محور ، پیشگیری و کنترل دیابت، افزایش تحرک بدنی ، بهبود کیفیت نان، تحول سلامت و روان اجتماعی و بهبود تغدیه مردم از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در زمینه تحقق اجرای سند ملی کنترل بیمارهای غیر واگیردار اعلام شد.

لطفی در نشست مشترک مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و استاندار افزود:این سند باید تا سال 1404 به اهداف مورد نظر خود برسد.

وی همچنین اجرای طرح خدمات نوین بیمارهای غیرواگیردار ایراپن را از اقداماتی دانست که در راستای تحقق این سند هم اکنون در استان برای افراد میانسال و سالمند در حال اجراست.

لطفی خاطرنشان کرد: در این راستا 85 مرکز خدمات جامع سلامت، 92 پایگاه سلامت و 147 خانه بهداشت در استان آماده خدمات دهی به مراجعه کنندگان برای ارزیابی دقیقی از فشار خون، دیابت ، چربی، چاقی و تغدیه آنها است.

میرمحمدی استاندار در این نشست با اشاره به اینکه دولت بیشترین توجه را به امر بهداشت، درمان و سلامت مردم داشته است گفت: باید خودمراقبتی افراد جامعه در خصوص پیشگیری از بیمارهای افزایش یابد.

انتهای پیام/ ی

مرکز خدمات جامع سلامت  درسطح  استان  آماده خدمات دهی به مراجعه کنندگان 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار