کرمان؛

شش ماهگی بهترین سن کودکان برای استفاده از ضد آفتاب

استادیار دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: بهترین سن برای استفاده کودکان از ضد آفتاب شش ماهگی است.

شش ماهگی بهترین سن کودکان برای استفاده از ضد آفتاب به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ ، دکتر آزاده محبی متخصص پوست و استادیار دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به ضرورت استفاده از ضد آفتاب در سنین پایین گفت : برای جلوگیری از عوارض اشعه ماورا بنفش خورشید ،حتما باید ضدآفتاب استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه اشعه یو وی و ماورا بنفش خورشید باعث آثاری چون پیری زودرس، لک و سرطان های پوست می شود افزود :ضد آفتاب بر اساس سن، جنس، زمینه و نوع پوست و یا شغل فرد انتخاب می شود.

دکتر محبی با اشاره به اس پی اف ضد آفتاب ها گفت : اس پی اف معیار نشان دادن قدرت ضد آفتاب است، اما اینگونه نیست که ضد آفتاب با اس پی اف 50 قدرت کمتری نسبت به ضد آفتاب با اس پی اف 100 داشته باشد.

متخصص پوست افزود : ضد آفتاب هایی که اس پی اف 50 دارند برای انواع پوست و در فصول گرم سال مناسب است اما در فصل های سرد اس پی اف 30 هم کافی است.

 وی با اشاره به اینکه ضدآفتاب های رنگی ضرر ندارند گفت : بهتر است همراه با ضد آفتاب، از کلاه یا نقاب، عینک آفتابی استفاده کنیم.

دکتر محبی افزود : بهترین ضدآفتاب را پزشک و با معاینه فرد می تواند تجویز کند و بر اساس تبلیغات در فضاهای مجازی و ماهواره نمی توان ضد آفتاب مناسب استفاده کرد.

وی گفت : بهتر است همه افراد در طول روز از ضد آفتاب استفاده کنند حتی زمانی که فضای خانه حضور دارند ومردان نیز باید از ضدآفتاب استفاده کنند.

انتهای پیام/س

 

شش ماهگی بهترین سن کودکان برای استفاده از ضد آفتاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.