شهرکرد؛

سالیانه ۱۵ هزار هکتار از اراضی کشور طعمه آتش می‌شود

سالیانه نزدیک به ۱۵ هزار هکتار از اراضی و مراتع کشور دچار آتش سوزی می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سرهنگ قاسم سبزعلی فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در شهرکرد گفت: سالیانه نزدیک به ۱۵ هزار هکتار از اراضی ملی کشور طعمه آتش می‌شود که ۷۰ درصد این آتش سوزی‌ها در مراتع رخ می‌دهد.

وی، ایجاد پایگاه‌های اطفای حریق در جنگل‌ها و منابع طبیعی برای جلوگیری از آتش سوزی را از برنامه‌های این سازمان بیان کرد و افزود: سال گذشته حدود ۳۰ میلیارد ریال تجهیزات خودرویی و اطفای حریق و ۳۰ میلیارد ریال تجهیزات انفرادی برای مقابله با آتش سوزی در کشور خریداری شد.

سبزعلی با بیان تشکیل سالانه حدود ۳۰ هزار پرونده مرتبط با منابع طبیعی و قاچاق چوب و زغال در کشور اضافه کرد: حدود ۷۰ درصد این پرونده‌ها مربوط به تصرف اراضی و منابع طبیعی است.

وی درخصوص مقابله با پدیده زمین خواری، جنگل خواری و کوه خواری در کشور هم گفت: توانمند سازی اقتصادی و معیشتی جوامع محلی از مهم‌ترین راهکار‌های حفاظت از منابع طبیعی به شمار می‌رود.

سبزعلی، علت دست اندازی به طبیعت، منابع طبیعی یا محیط زیست را مشکلات اقتصادی جوامع محلی دانست و ادامه داد: اقدامات مطلوبی در این زمینه صورت گرفته و در قوه قضاییه نیز تشکیلات خاصی برای همین منظور ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: با اجرای طرح کشت گیاهان دارویی و بهره گیری از ظرفیت منابع طبیعی، می‌توان به اقتصاد جوامع محلی کمک و مردم را برای حفاظت از این منابع حساس کرد.

سبزعلی گفت: سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری به دنبال ایجاد فرآیندی است که جوامع محلی با بهره مندی از ظرفیت منابع طبیعی و بدون ایجاد خسارت، محافظ و نگهبان منابع طبیعی باشند.

انتهای پیام/خ

تشکیل سالیانه ۳۰ هزار پرونده قاچاق چوب و زغال در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار