هاشمی عنوان کرد؛

انتخابات نظام پزشکی سیاسی نیست/ منتخبان از حقوق مردم دفاع کنند

وزیر بهداشت گفت: الکترونیکی شدن انتخابات سازمان نظام پزشکی تصمیم شجاعانه و عادلانه برای به حداکثر رساندن مشارکت است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در همایش کشوری هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی که از صبح امروز در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حال برگزاری است، اظهار کرد: انتخابات سازمان نظام پزشکی که در سی ام تیر ماه برگزار می‌شود، مهم  است و امیدواریم مانند مرحله ثبت نام شاهد حضور گسترده پزشکان در رای گیری نیز باشیم. 

وی با بیان اینکه انتخابات نظام پزشکی می‌تواند یادگاری قابل استناد برای دیگر انتخابات صنفی باشد، تصریح کرد: جامعه پزشکی کشور همواره همدل است در هر عرصه‌ای حضور پیدا کند و از توانمندی‌های خود تمام بهره را می‌برد‌ و خیلی از ظرفیت های عظیم قشر پزشکان را نمی‌شناسیم. 

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه قوت سازمان نظام پزشکی به قوت حضور و مشارکت شما در انتخابات است، افزود: افراد مورد اعتماد و دلسوز باید کاندید شوند تا این واحد بتواند نقش موثری در حوزه سلامت و دفاع از حقوق مردم ایران داشته باشد.

وی با اشاره به الکترونیکی شدن انتخابات سازمان نظام پزشکی گفت: امسال هیات نظارت اقدام خوبی در نظر دارند به ثمر برساند که الکترونیکی شدن انتخابات  سازمان نظام پزشکی تصمیم شجاعانه و عادلانه ای برای به حداکثر رساندن مشارکت است.

قاضی زاده هاشمی افزود: بخش فناوری اطلاعات وزارت خانه نیز شبانه روز تلاش کردند، همچنین بخش امنیتی خارج از وزارت بهداشت نیز برای صیانت از ارای کاندیداد‌ها تمام تلاش خود را کردند و از آنها برای عملکرد منصفانه‌ خود تشکر می کنم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه انتخابات نظام پزشکی سیاسی نیست، گفت: این انتخابات صنفی است و خوشبختانه تا امروز که نیمی از زمان تبلیغات گذشته است، همه گروه‌ها و افرادی که برای کاندیدا شدن در انتخابات شرکت کرده‌اند این باور را دارند که از روش‌های مذموم استفاده نمی‌کنند و دو قطبی‌هایی را که معمولا در این انتخابات ایجاد می‌شود مطرح کنند، زیرا در گذشته شاهد بودیم که دو قطبی دولت یا نظام پزشکی و وزارت بهداشت مطرح می‌شد که شایسته نبود و زبان مشترکی بین نمایندگان صنف در ارتباط با مسئولان اجرایی وجود نداشت.

هاشمی ادامه داد: در دولت یازدهم بین وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی تعامل و همکاری وجود داشت و ظرفیت‌های زیادی در سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت وجود دارد که هر دو را به هم نیازمند می‌کند.

وی عنوان کرد: ما در این دوره ۵ رییس دانشگاه علوم پزشکی را از روسای سازمان نظام پزشکی استان‌ها انتخاب کردیم که تا همکاری‌ها شکل گیرد، اما به این نتیجه رسیدیم که در دولت دوازدهم اصلا نیازی نیست، زیرا منافع مشترک نیست اگر کسی رئیس نظام پزشکی استانی شده بهتر ست تا وظایف معول خود را انجام دهد و رووسای دانشگگاه‌ها نیزبه وظایف خود برسند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه نگاه وزارت بهداشت به سازمان نظام پزشکی در دولت یازدهم صرفا همکاری بود، افزود: یکی از دلایل این ارتباط همراهی دکتر زالی بود که کارنامه خوبی نسبت به گذشته داشته‌اند، اما این سازمان می‌تواند در آینده بهتر از گذشته عمل کند و با حفظ استقلال خود می‌تواند مرجعی به افراد صنف باشد و نباید فراموش کنیم که فلسفه وجودی ما پزشکان مردم هستند، اما گاهی انجمن‌ها و نمایندگان صنف اصل موضوع را فراموش می‌کنند و اگر از منافع این صنف دفاع می‌کنند، باید برای مردم باشد.

هاشمی تصریح کرد: انتظار این است تا کسانی که رای می‌آورند در منافع صنفی منشاء خیری برای مردم باشند و ازحقوق آن‌ها صیانت کنند و تمام حق مردم در این بخش به سازمان نظام پزشکی بازمی‌گردد.

وزیر بهداشت عنوان کرد: در مجموع فضای این انتخابات خوب و آزادانه است و ۵ هزار و ۱۷۶ نفر کاندید شده‌اند و باصیانت از آراء همکاران شاهد انتخابات پرشکوهی باشیم و ما و هیات نظارت نیز بر آنچه که قانون حکم کرده است نظارت می‌کنیم.

وی ادامه داد: آرزو می‌کنم رییس جدید سازمان نظام پزشکی در سالروز تولد ابوعلی‌سینا حکم خود را از رییس جمهور دریافت کند و اگر این اتفاق بیفتد، می‌توان گفت در بخش اجرا کار کم نظیری انجام شده و شاهد انتخابات خوبی بوده ایم، همچنین در این یک هفته باقی مانده نیز حاشیه‌ای ایجاد نشود.

وزیر بهداشت گفت: تمهیدات لازم برای اجرای این انتخابات پیش‌بینی شده و هیچ اختلالی در روند رای‌گیری الکترونیک ایجاد نمی‌شود.

 منتخبان نظام پزشکی از حقوق مردم نیز دفاع کنند

سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انتخابات نظام پزشکی جزء دموکراتیک‌ترین انتخابات است، گفت: سازمان نظام پزشکی با قدمتی بیش از نیم قرن در دفاع از حقوق مردم و صنف بسیار تاثیرگذار است و در کنار دولت، مجلس و قوه قضایه کمک بزرگی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: برای نخستین بار این انتخابات به صورت الکترونیک برگزار می‌شود تا شاهد حضور پرشورو باشکوه اعضای سازمان باشیم علاوه بر این با وجود اینکه نظام پزشکی ۱۰۰ هزارعضو داشت شاهد حضور هزار نفری در انتخابات بودیم و ابااطالاع رسانی‌های صورت گرفته امیدوارم شاهد انتخابات پرشکوه باشیم.

هاشمی افزود: منتخبان جامعه پزشکی علاوه بر صنف، از حقوق مردم که اصل است دفاع کنند و در طول چهار سال گذشته همکاری خوبی بین وزارت بهداشت و نظام پزشکی برقرار بود و امیدوارم منتخبان علاوه بر ارتقای خدمات و رعایت حقوق مردم، از حقوق جامعه پزشکی به عنوان سرمایه بزرگ اجتماعی کشور نیز دفاع کنند.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.