شهرکرد؛ ۳۰ تیرماه ۹۶:

آخرین مهلت بیمه افراد بالای ۵۰ سال در صندوق روستاییان

افراد بالای ۵۰ سال سن تا ۳۰ تیرماه جاری برای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مهلت دارند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ جعفر شاه بندری مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان چهارمحال و بختیاری، ۳۰ تیرماه جاری را آخرین مهلت عضویت افراد بالای ۵۰ سال سن در این صندوق و برخورداری از مزایای آن اعلام کرد.

وی گفت: هم اکنون و تا پایان تیرماه محدودیتی برا‌ی بیمه شدن افراد بالای ۵۰ سال در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر وجود ندارد اما بعد از آن، فقط افراد بین ۱۸ تا حداکثر ۵۰ سال سن می‌توانند بیمه شوند.

شاه بندری با بیان اینکه امروزه انجام بیمه و استفاده از مزایای بازنشستگی یک ضرورت است، از متقاضیان بالای ۵۰ سال خواست در فرصت باقیمانده جهت نام نویسی به یکی از کارگزاری‌های سراسر استان و یا جهت کسب اطلاع بیشتر به فرمانداری ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها مراجعه کنند و یا با شماره تلفن‌های ۷-۰۳۸۳۲۲۲۸۵۴۶ تماس بگیرند.

وی یادآور شد: در طول فعالیت صندوق از ابتدای سال ۱۳۸۴، هیچ محدودیت سنی برای بیمه شدگان وجود نداشت و افراد بالای ۱۸ سال تا هر سنی می‌توانستند عضو صندوق شوند، اما طبق تبصره ۲ بند ۷ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، سن حداکثر ۵۰ سال تمام، شرط عضویت متقاضیان جدید است که ابتدا ۳۱ خرداد امسال آخرین فرصت عضویت افراد بالای ۵۰ سال اعلام شد اما این مهلت تا پایان تیرماه جاری هم تمدید گردید.

گفتنی است: در اجرای بند «ب» ماده ۵۷ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه، کلیه بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با حداقل ۷۰ سال سن و ۱۰ سال سابقه بیمه‌پردازی به صندوق مذکور، امکان بازنشستگی (پیش از موعد) دارند و متناسب با سنوات واریز حق بیمه، مستمری دریافت ‌می‌کنند.

این افراد می‌توانند با در دست داشتن اصل و کپی کارت ملی خود به دفتر کارگزاری مربوطه که حق بیمه را پرداخت نموده اند، مراجعه و نسبت به تکمیل فرم درخواست و تشکیل پرونده اقدام نمایند.

هم اکنون ۲۳ هزار و ۷۳۰ نفر در استان چهارمحال و بختیاری، عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پوریا
۰۱:۴۵ ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
با سلام
خیلی ها هستن که از این موضوع مطلع نشدن و نتونستن خودشون رو بیمه کنن.
لطفا اگه میشه دوباره سایت رو برای افراد بالای 50 سال باز کنید.
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۱۲ ۰۵ بهمن ۱۳۹۶
این فرصت خوب از خیلی از هم محله ای های من گرفته شد و مطلع نشدیم
آخرین اخبار